06 Januari 2009

Cerita Cuti

Selepas bercuti selama 3 hari, ari nie mengadap ke pejabat balik. Bermula la rutinku seperti biasa. Actually semalam bukan ler cuti tapi aku ambik mc. Tapi bukan sebab sakit. Puncanyer, semalam takde transport nak ke opis. Sejak pejabat aku pindah jauh dari umah nie memang selalu ler mc atas alasan nie. Ngape tak naik bas? Ntah ler kalo nak balik naik bas perkara biasa tapi, kalo pegi opis nak naik bas tue cam luar biaser lak. Takut pun ader pepagi buta nak naik bas. Ngengader pun ye gak nie....:-). Nak naik bas tue pulak bukan 1 bas jek. Sampai 3 bas kena tukar, rasa macam tak confident jek. Baik aku dok umah.

Bagus gak dok umah semalam. Dapat ler mendobi kain baju yang melambak. Maklum ler sepanjang ari sabtu ujan dari kul 3 pagi sampai ler ke malam... Memang xde mood nak mendobi ari tue. Ader lak kenduri belah sedara adik iparku. Jadi memenuhi jemputan ler ari sabtu tue. Sebetulnya, adik pompuanku berkawin dengan husband dier yang memang ader bau-bau bacang ngan kami. Tapi aku tak tau ler camner punya kaitan, mak aku tau ler. Yang aku tau kami memang sedara.

Esoknyer lak ader kenduri kawin sedara sebelah hubby. Jadi malam tue kami mengadap ler ke dewan tempat kenduri. Nak nolong aper yang patut. Dok sana sampai kul 11.45 mlm pastu balik. Kat dewan memang dah rancak berborak. Ingatkan sampai umah abih ler sesi berborak tue. Rupanyer sambung balik sampai kul 2 pagi. ahakkss.....Bukan ramai pun mak ayah mertuaku, mak sedara hubby, aku & hubby. Kami berlima dah cukup menggamatkan suasana. Jiran sebelah agaknyer menyumpah seranah kami. Memekak tengah malam. hehehe....;-)

Cerita selanjutnyer bersambung nanti....

sembang2 : akibatnyer ahad malam isnin semua yang berjaga sampai 2 pg tue terus 'flat', pening + demam sebab tak cukup tido. Aku ngan hubby maintain, kami muda lagi.....;-)

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin