Posts

Showing posts with the label lunch

Lunch aper di hari Rabu...?

Image
Tengahari td dok ralit aku melayan meteor garden sambil menjenguk blogger famous Malaysia tue, Redmummy , tak sedo jam dah kul 2. Perut idak ler lapo maner, sebab pg td dekat kul 11 baru jek menjamah tepek + sardin. Tapi, ader lak orang bermurah hati membelikan makan tengahari tuk kami, 2 org puteri kat opis nie....;-p. Walaupun perut kenyang, sebab menghormati pemberian orang + takmo membazirkan terus gak ler ke dapo mencari pinggang mangkuk. Terus terasa lapar. hehehe... Sup tulang semangkuk aku abiskan... Waaa. Tu pasal ler aku mals nak kuar makan, tapi rezeki nie datang bergolek lak.....burpppp... Lauk lain gulai tempoyak ikan patin & sayur kobis. 1 pinggan nasik, kami bahagi 2. Nanti tak abisss....Membazir. Makan sup tak pedas, potong cili padi. Jadik ulam..... Syiokkkk...! Aku memang sukerrrrr sup. Kalo ader sambal kicap lagik syiok. Ari nie malas punyer pasal, potong jek cabei tue, masuk dlm sup. Akibatnyer, mata ku kuyu. perut ku sengkak, nak duk kena tegak2. Penuh... S...

Rezeki Segera

Image
Tadi g bank. Pastu jalan-jalan cari makan. Baru ku ingat ari nie, ari jemaat. Jadi kedai kat Slim River nie kebanyakannyer tutup sebab tukang handle kat sini majoritinyer lelaki. Ader 1 kedai makcik nie jek yang bukak, tp malangnyer lauk dah banyak abih. Semua orang tumpu kat sini jek kot. Jadi aku dengan kecewa melangkah ler kaki balik opis. Masuk dapor. Pusing sana, pusing sini. Akhirnyer aku pun ambik keputusan tk mengisi perutku dengan cara yang sangat ringkas dan mudah. ... ... ... ... ... ... Nie la lunch aku tuk ari nie. Alhamdulillah.......Burrrpppppp............... (opssss....) Asamgaram : Aku sukekan hidup yang simple & ringkas......