26 Mei 2011

Make over..! kununnn...

Orang kata, biler anak kecik dah pandai menyembur atau main air liur maka masa tue rambut ibunyer akan mula gugur. hmmm.... korang rasa apa kaitan yer antara air liur anak ngan rambut ibu...? pk-pk kan yek...hehehe.

Actually aku rasa, baby akan mula pandai main air liur maser umurnyer dalam 3 bulan. Pada masa yang sama hormon ibu2 yang lepas bersalin nie maser 3 bulan tue la berubah mengakibatkan rambutnya banyak gugur. agak aku la Tue la kaitannyer kot...

Jadi atas alasan itu, aku pun buat make over la..hehehe. Nie cerita sebulan yang lepas tau. Nampak beno lamer sgt dah blog tak update.

Daripada rambut panjang dh nak cecah montot tue, aku potong sampai bahu. Semak hati tgk banyak beno rambut gugur. Bergumpal2. Actually, pas aku potong rambut nie, bukan rambut tue tak gugur, gugur gak. Cumanyer idak la bersepah panjang2, bergumpal2 tue. Elok la skit rupanyer.

Biler gugur nie, nak nyikat rambut yang panjang2 pun malas. Potong pendek senang, nak sikat pun senang.

Nie ha harga untuk servis2 kat kedai tue. Mostly, kat Tapah nie harganyer samer jek.



Ari tue aku cuci, potong, pastu aku suh dier urut sikit + dier offer apply tonik tuk elak rambut gugur = RM 24 hinggit. Murah dak? Actually dier offer tonik tue suh beli 1 botol. Tapi aku takmo, dier offer lak apply kat rambut aku. Sekali apply RM5 sekali dier urutkan kulit kepala. Aku ok jek... Tapi memang ok la tonik tue. Rambut takde gugur. Lepas aku cuci rambut 3 hari lepas tue, baru start gugur balik. Lupa la nak tgk nama tonik tue.



Nanti aku g balik kedai tue, cuci pastu nak suh dier apply lagi. Kalo aku beli sebotol belum tentu aku pakai. Malas... Bio dier jek yg buatkan....



Siaran utk hari nie berakhir di sini. Adiossss.







Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin