21 September 2012

Post Mortem


Alhamdulillah.....
Baru lepas membedal mentekedarah menjamah KFC.... Tue pun sebenarnyer teringin nak minum float, tapi frust coz kat KFC sini takde float. kecewa mak tau... Kena carik kat tmt lain la pulak..... Kat Slim River nie, satu2nyer kedai fastfood adalah KFC, tue pun baru jek bukak sebulan yang lepas.....

aku sebenarnyer tak pueh hati lagik pasal per la berat aku naik mencanak... huhuhu. Aku pun menung2 pikir... Kenang2 kan aper yang aku mentekedarah makan sampai jadi lagu tue... Meh aku story mory sikit...

Tak yah jauh la, aku ambik seminggu sebelum je cukup la...

Khamis
Pagi : Nasi lemak kongsi ngan Aina
tengahari : aku makan aper yek? Aku masak, tapi tak makan coz ader jemputan open house PUSPANITA
Open house : Soto, tepung bungkus, lemang (1 ketul jek pun), rendang
Malam : Nasi, ikan, sayur

Jumaat
Pagi : Open house kat opis lak. Nasi impit, kuah kacang, rendang, kuih muih. Minum teh tarik bergelas2... huhuhu
Tengahari : Makan burger KFC jek + cheezy wedges.... muahaha
Malam : Nasi lauk takingat.

Sabtu 
Pagi : Bihun goreng singapore....
Tengahari : makan kenduri. 2 buah rumah yek, bukan 1. umah pertama jek makan nasi, umah kedua makan kuih muih jek...
Petang : Makan laksam & nasi berlaukkan ikan goreng + sambal tempoyak (xleh tolak la kalo tempoyak...huhuhu)
Malam : Makan nasi lauk takingat. G umah kak long tido sana.

Ahad
Pagi : Makan nasi goreng
Kul 11 lbh aku makan aiskrim 2 gelas, kongsi ngan aina
Tengahari : nasi ngan pelbagai lauk
Petang : Makan mee goreng kat umah kak wani 2 pinggan, kongsi ngan aina....:)
Malam : Nasi dgn lauk takingat..

Isnin
Pagi : Nasi lemak. Pastu gerak umah iwan utk sesi makan2 lagi. Dalam keta mengunyap biskut choc fudge..
Tengahari : Nasi ayam & sheperd pai (betul ke eja ntah..) kat umah iwan.
Petang : Steamboat kat umah ija pulak
Malam : KFC dibelanja oleh padil....

Selasa 
Pagi : kueh tiaw goreng
tengahari : nasik dan lauk pauk....
Benonyer mase nie aku kenyang. Tapi, aku makan jugak coz besoknyer nak check up, aku takut HB pulak jatuh nanti. Sekali maser check up tue dier tak amik HB... Baik aku takyah makannnnn.... hahaha
Malam : Nasi + kurma ayam...

Rabu
Pagi : ala2 western... telur, fries, hotdog, baked bean, roti
Petang : CHECK UP!

No doubt...!!!!!
skang aku terima la kenyataan kenaikan itu. Tapi, aku bet next check up mesti berat aku turun balik 0.5kg - 1 kg. Kompom punyer la. Sbb mengadap bulan raya ari tue kot, badan aku naik giler...

Harap2 itu cumer kenaikan berat biaser jek. Takde kena mengena dengan kenaikan gula atau benda2 lain dalam badan..

AMINNNNNN. *meh tadah tangan sama2 aminkan doa aku...*
TQ...:)




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin