01 Ogos 2013

20 Ramadhan 1434H : Two One Grill


Hari nie kiter citer bab iftar je la.... Penuh gambo makan minum jek kt blog hari nie....:)

Last monday kitaorg ader program opis di Kuang. Disekalikan dengan Majlis Berbuka Puasa arranged by opis. Buat kat Restoran Two One Grill...


Restoran nie actually milik, salah seorang staf kitaorg jugak.... Western food concept... Restoran cantikkkkk. Semua buat dr kayu, ala2 western la... Dan semuanya di buat oleh owner tue sendiri... Dier buat sikit2, sampai la siap dan buka restoran nie.. Tukang masak, isteri dier sendiri. Kak Ana memang pandai masak... sedappp. Korang yang dok Kuang, aku rekemen kedai nie tuk korang. Yang kat shah alam nun pun idak jauh maner pun kuang nie....

Restoran nie dh penah masuk jalan2 cari makan, program safiyyah kt tv9, penah jugak masuk berita harian....:)

Petang kiter mulakan dengan Brainstorming pencapaian hasil. Patutnyer start kul 2.30 ptg, tapi sudahnyer kul 3 ptg baru mula. Tempat jauh dr opis, memang semua dh silap adjust maser. Sudahnyer, boss tunggu kitaorg... hihihi.


Aku datang dengan anak dara sulung aku nie...... Kul 11 pg, dr slim aku cabut balik Tapah, amik Aina terus pecut ke kerling pulak amik Kak Kam. Pastu baru terus g Kuang.... Nak pergi nie pun mcm2 drama ada... Mr. K aku ajak pegi sekali payah sgt, ader jek alasan. Dier malas sbb jauh sgt. Sudahnyer aku angkut la anak dara aku nie. Pastu mak pulak bising coz mlm2 balik kang berdua jek. Boleh ke drive jejauh malam2 nie.... Tapi, aku selesaikan jgk sbb aku minta staf dr bidor naik sekali ngan aku. Dier tinggalkan motor kt slim river jek. Takde la mak aku riso sgt nanti....

Budak nie memang suker sgt la dpt ikut aku... Kat sana pulak mcm2 xtvt dier boleh buat, memang sakan la dier main.


Brainstroming habis kul 5 lebih. Siap2 mandi solat kat sana.

Kul 7 ptg mula tahlil sikit.....


Restoran nie mmg lawa la... tmt duduk pun kiter boleh pilih nak bersila, nak kerusi rendah, nak kerusi tinggi.

Dah tahlil cukup time kiter makan la.... Dimulakan dengan appetizer...

Mushroom soup & garlic bread.... Ada jugak puding caramel.


Berbuka tue aku belasah 1 gelas besooo teh o panas. Pastu 1 gelas air suam.... Kenyang terus.... hahaha.

Untuk budak2 depa memang provide set kanak2 nie....


Pas buka puasa berenti dulu solat maghrib.. Then baru sambung makan....

Malam tue aku amik chicken grill.... tapi makan sikittt jek, pastu kenyang dah... Banyak sgt minum air. Tue pun aku tambah lg segelas beso air kopi o panas & air suam segelas beso jugak..... Sib baik tak terkencing2... hihihi.

Nie dier Chicken grill & chicken chop (bkn aku punyer)... Komen : Sedapp. Sos dier mmg sedap. Selain dr nie ader lamb grill... Utk menu2 nie, depa dh amik order siap2 petang tue. Senang nak bajet dan makn panas2....


Selain tue ader jugak nasi goreng bidan terjun namanya... Jgn tanyer kenapa bidan terjun...:p. Ikan siakap bakar.... Sotong bakar pun ader jugak. Takdan amik gambo. Dah lebuh habis....


Desert dier ader jugak kek lapis sarawak... Kek lapis yg sedap....thumb ups, kek nie dr salah sorang kontraktor kitaorg. Dier mmg tiap2 tahun bg kitaorg kek lapis tue.

Selesai makan semua, ada sikit upacara penyampaian hamper....


Selesai bagi hamper saper yg nk balik boleh balik. Tapi ader jugak yang terus tinggal sebab depa nak buat terawih jemaah. Pas habis jemaah depa sambung lak dengan aktiviti bakar2... Bakar kerang, ikan, mentarang... mcm2 la...

Aku tak tunggu. Settle jek makan, terus balik. Nak nyampai ke rumah tue pun kang makan dekat 2 jam......

Kawasan lapang kat kedai tue petang2 budak2 main. Ader buai, ader gelongsor... Malam depa bersihkan buat tmt tue buat tmt solat berjemaah.....


Aku sampai Tapah kul 11 mlm. Terus amik Mr. K ngan adik kat kg Raya, terus balik umah. Sampai umah terus terbongkang keletihan... huhuhu.

Kedai nie boleh datang lg... Tapi kena pikir dua tiga kali dulu coz jauh.. Kalo nak g sambil lalu ok la....





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin