25 Mac 2009

Kemarahan Yang Dapat Dikawal........





Hari nie ntah kali keberapa aku hangin kat sorang mat manusia nie... Kadang2 terpikir gak, sepatutnyer aku xleh marah cam gitu. Lebih pada mendidik adalah jalan yang terbaik. Maklum ler, dier baru keje, x sampai setahun pun. Tapi, memandangkan dier bos no. 2 aku, selepas Manager Cawangan & kedengaran gahnyer bunyi jawatan dier, expectation aku terhadap dier juga tinggi. Aku mengharapkan dier boleh 'grab'....;-), persekitaran, pengalaman & ilmu org2 lamer disini dengan lebih cepat dan efisyen. Adakah harapan aku terlalu tinggi sampai aku gagal mengawal emosi aku biler keadaan jd sebaliknyer?


Aku rasa mungkin jugak ader staffmate aku yang sedikit hangin, tapi depa nie semua dah berumur, jadi aku raser depa leh control marah depa nie....Aku lak sebab muda lagi...;-P, kadang2 ilang kawalan...hehehe...terukkan.


Tapi hari nie aku berjaya control emosiku. Aku xnak terbawa2 oleh kejadian sebelum nie yang membuatkan aku terover emosi lak. Dan, aku ucap tahniah pada diri aku sebab berjaya meng'control' diri aku. Dan aku berharap aku leh maintain emosi aku begini walaupun agak hangin sedikit. Walaupun dier freshy & muda kat sini, my respect still goes to him coz dier masih bos aku gak....


Kadang2 masalah2 camnie ler yang membuatkan aku rasa cam nak berehat jek kat rumah. Nak ambik cuti panjang @ berenti terus. Doakan ler kejayaan aku dalam aper yang sedang aku jalankan yek kengkawan.........


aminnnn.............


Asamgaram : Untuk orang yg dmaksudkan, kalo terbaca @ terjumpa lak blog nie, sepuluh jari aku susun. Harap2 xde ler insiden lain yang boleh melunturkan respect ku lagi.....

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin