13 Oktober 2011

Bebelan Supermak...!

Nie baru la betul dikatakan supermak...

Dah hampir seminggu mak pegi menyahut seruan haji... Semoga mak sihat, dapat menjalankan amal ibadah dengan sempurna dan dipermudahkan dan semoga mak mendapat haji yang mabrur.

Sebelum nie, Aina dibawah jagaan mak biler aku g keje. Jadi biler kat umah, sambil2 jaga anak, mak membasuh baju. Sesekali masak utk makan tengahari. Aku lak, balik keje terus uruskan anak, uruskan umah, dan uruskan 'perut' seisi keluarga. Biler ada mak, kurang la sikit istilah menjadi suri rumah...

Tapi, biler mak takde keadaan berubah. Anak pepagi buta kena anto ke umah MIL. Sib baik dok sepekan... Petang amik, balik umah dan terus uruskan umah tangga... Setakat hari nie, semuanya nampak berjalan lancar. Lepas nie tak tau ler pulak camner.... InsyaAllah boleh di hadap sebaik mungkin.

Minggu depan lak kena g kursus, dan nampaknyer kali nie takleh bawak anak. Kena tinggal ngan Mr. K dan family. Sebelum nie tak penah tinggal anak kemana pun depa anto kursus... Minggu depan ntah camner nak di hadapi tak tau ler. Aina fully breastfeed. Tapi, memilih biler menyusu siang. Susu yang dh dibekukan, dier kurang berkenan. Kalo boleh dier nak susu yang fresh jek. Itu pun tak banyak maner demandnyer. Biler amik jek petang, memang terus menyusu cam sebulan tak dapat susu. Memalam nak tido pun masih 'bergantung'... Tengok la camner ner nanti...

Cukup la bebelan setakat nie. Bukan merungut tapi sekadar mencoret apa yang terfikir masa nie...

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin