25 Oktober 2011

Stressnya saya....



1. Jangan tanyer kenapa... Tak tau. Mungkin sebab keje yg berlambak (berpuluh kali dok sebut dah..), mungkin sebab rindu kat seseorang nun jauh di rantauan, mungkin sebab angin puting beliung nak menyembah bumi..... mungkin juga kerna memikir anak kat umah, kalo la aku leh jaga sendiri anak kan bagus... Tapi, kalo hanya tinggal kalo je la buat masa nie....

2. Time stress camnie susu pun malu2 nak kuar... nak memenuhi demand anak sehari pun semput napas memikirkan.. Tapi, alhamdulillah, bekalannya cukup2 jek skang nie. Aina amat memahami situasi ibu skang nie... Stok..???? 2 hari sudah stok EBM dah selamat habis dalam peti. Skang nie supply susu anak ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang....

3. Ari nie aku datang keje ngan baju kurung bergosok... hahahha. Selama nie hanya pusing2 dok pakai ari2 baju yang takyah digosok. Ade la 5,6 pasang, baju tue jela dok pusing pakai ari2. Kalo ader kedut2 sikit kat baju tue, pejam mata jek, buat bodoh jek. Tapi sebab semalam adalah stress, maka aku rajin lak menggosok baju kurung sendiri. Sib baik la kesuntukan masa, kalo tak mau 1 lemari aku gosok. Baju korporat mmg takleh elak kena gosok la, cumer aku ngelak untuk pakai jek, coz malas nak gosok. Tapi sesekali biler kena time meeting kena gak sarung baju korporat. Kirenyer bagus gak sekali sekala stress nie....

4. Sebab stress semalam, aku teringin makan sup ekor... Tapi, sebab ekornyer tak brape nak lembut, terus menjadi2 stress aku balik....huk.

5. Masterchef Malaysia dah mula, tapi 1 episode pun aku belum dapat khatam sepenuhnya... Stresskan...???????? Nyampah tul. Maser nie la tv nak rosak la.

6. Rasa nak larik jauh2 jek skang... Bukan la larik maksudnya, larik 100m tue. Larik jauh dari rutin harian. Dok cuti, bersantai, golek2 peluk anak.... Agak2 aku anto cuti seminggu, boss lulus dak yek..? Tak berani nak mencuba, kang tak lulus stress lagik... hihihi.

7. Biler balik umah, nampak muka anak senyum tengok ibu dah balik, sejuk jek rasa hati.... Hilang jap penat kat pejabat.....

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin