25 Mac 2009

Rombongan Cik Kiah ke Sydney....;-B

Day 1
The Long Way....

Date : 11.3.2009 - Rabu

1st Flight from KLIA to Singapore : 7.05 pm
Flying Time : 55 min

2nd Flight from Singapore to Sydney : 9.00 pm
Flying Time : 7hr 55min

Arrival Time at Sydney : 7.35 am
Costing : All sponsored....;-))


Jauh betul perjalanan aku kali nie. Tambah2, ini kali pertama aku 'terbang' di udara. Kami pergi berkumpulan seramai 86 orang. Untuk sentiasa berasa selamat, aku make sure aku berada dalam kumpulan yang ke depan gak ler. Kalo lambat2 takut tertinggal kat belakang.

Tapi, pengalaman aku kali pertama ini sangat la menarik. Aku tak tau ler camner keadaan berlepas & mendarat kapal terbang, tp kalo aku tengok kat tv tue kadang2 leh menggerunkan aku jugak. Lucky, aku xdapat lak keadaan yg sangat tidak baik itu dalam dua2 flight aku yang ini. Aku sangat la bersyukur... Sebab aku nie kategori gayat gak. Penerbangan Singapore Airlines (SIA) dari KLIA transit di Singapore. Sampai jek kat Changi Airport, terus g kat Departure Door untuk ke Sydney lak. Kejap jek kami kat situ. Tak sempat pun nak menikmati keindahan airport kat situ. In fact, kami kena cepat (baca : berlari2 anak.....) kalo x nanti tak sempat lak.

Perjalanan yang jauh ini sangat meletihkan aku. Aku nie memang susah sikit nak tido dalam perjalanan. Tak kira perjalanan aku dengan apa kaedah sekali pun. Kalo aku terlelap pun, selalunyer tak sampai pun 1 jam. Dan perjalanan aku malam tue, aku cumer terlelap dalam 15 - 30 minit je kot.

Sempat layan 3 movie dalam tue...2 kali makan....layan sudoku game...Dan akhirnyer flight mendarat kat airport ngan selamat. Alhamdulillahhhhhhh..... Lega.... Proses 'melepaskan diri' dari imigresen kat airport berjalan lancar, cumernyer, sesaper yg bawak makanan tue kena geledah la beg depa. Australia strict sikit bab bawak barg makanan. Tapi maggi lepas la jugak, cuma makanan berasaskan susu semua sangkut.



Perjalanan kami bermula apabila kaki kami jejak jek pintu keluar airport. Dan cerita aku akan bersambung dalam episod seterusnyer.....:-).



Asamgaram : Mau 7 ari 7 malam baru habis cerita kat siniii.........

2 ulasan:

Umie berkata...

salam...nie buat lawatan balas... hehehe...nnt umie add nita punye link gak ye....

semangat umie nak baca kisah ke ostolia nie, jap lg to be continued la pulak... kekekeke...

xpe, nnt sambung balik noo... jgn lupe letak gambo yg menarik itu jugak...hehehe

Kak Nieta berkata...

tq umie...
sabo je la yek.....

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin