08 Jun 2009

Ngantuk Sei.........!!!




Mataku sangat ler mengantuk sei....



Malam td aku diserang sindrom tak boleh nak tido.

Semalam balik dari umah MIL dalam kul 11 lebih. Pastu kami suami isteri dating la sat. Lepak2 sambil borak2 kat kedai. Aku order nescafe tarik & aku rase, itu ler puncanyer aku tak leh nak tido awal. Dan skang aku di opis sedang menahan ngantukku yang terlampau.

Balik dari lepak2 dan borak2 tue, aku jahit manik kat baju sambil layan tv. Kul 2.30 pg, Mr. K dah komplen ngantuk. Aku suh dier naik bilik dulu. Tapi tak nak lak. Jadi aku yang belum ngantuk lg nie paksa rela ler menghentikan jahitan ku dan naik atas tuk tido. Mr. K, panjat katil terus tido.

Maser tue dah pukul 3 pg. Aku padam lampu dan mula memejamkan mater utk tido. Malang nyer samai kul 3.45 aku tetap tak leh lelap. Nak turun bawah balik sambung jahit, aku penakut sehhh...Aku memang sorang yang penakut. Aku pun capai ler hp dan layan Sudoku dengan harapan biler aku boring main, aku ngantuk. Aku tak ingat brape game aku main dah, tp materku tetap segar bugar. Sampai ler kul 4.50 pg, aku dah mula ler terkuap2, aku campak hp dan berusaha untuk tido.

Sayup2 kat luar, aku mcm dengo ada suara ngaji dari surau. Aku capai hp, kul 5.30 pg dah....hwwwaaaaaaaaa............. Aku nak keje tp aku lom tido lagi. Lepas dr tue aku tak sedo dah. Aku hanyer tersedo biler hp aku berbunyik jam 6.20 pg. Tp aku pejam mata balik, kul 6.30 lak hp Mr. K lak bunyik suh bangun solat subuh. Aku gerak dier suh masuk toilet dulu. Sambil tunggu dier dlm toilet, pejam gak mater. Tp, akhirnyer aku bangun gak sbb uniform Mr. K tak gosok lg, baju aku pun lom gosok....huhuhuhu.....

Aku biaser kuar umah kul 7.05 pg. Jadi, dalam terkulat2 ngantuk aku buat keje cam lipas kudung. Laju sei..... Sib baik ler aku nie bukan jenis pegi opis bermekap bagai. Lipstik pun ikut mood je pakai. Jadi, 10 minit dah cukup tuk aku bersiap.

Akibatnyer, aku ngantuk tak hingat donia. Dalam kete on the way td (aku tumpang kete orang, kalo aku drive sendiri td, harus ler aku memanjat kaunter klinik mintak mc...hehehe) aku usaha la nak tido, malangnyer 'dreba' aku tue ajak aku sembang. Takde cam langsung aku tido.....

Skang aku tahan mater sambil layan Mysoju. Bab Mysoju tue nanti aku crite dlm episode seterusnyer.


Asamgaram : Kat opis takde orang, jd aku takleh ngulat g tido kat surau... hhhwwwwaaaaaa.......


Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin