19 Oktober 2012

30 week....

Salam...

Kalo ikutkan udah masuk 30 week.... Tapi, 1 hape pun xde buat persiapan. Nama anak pun takde sibuk nak carik.... Mentang2 anak no. 2, maka leh berilek2 ke? Kengkonon dh ader experience, takyah nak sibuk2.. Ish..! Tak Patut.

Kena on panic button agar tak terleka ngan kehidupan harian, sampai lupa dgn perkara penting yang bakal berlaku.. hihihi.

Tadi baru habis check up kat KK kesihatan Ari Isnin lepas, kat Klinik Pakar, Hospital Tapah. Minggu lepas kat Ar-Ridzuan, Ipoh. Semua mak sapu bersih.... hahaha. Tamak kah itu...????

Alhamdullillah, semuanya ok. Berat yang dulu aku dok hebohkan memang takde kena mengena ngan masalah lain, just masalah aku sendiri yg kuat makan minggu tue. Kompommmm. Result minum air gula ari tue pun dh ader, semuanya normal. Kan...! Aku tau dah, i know my body very well.... Hahaha. Berlagak. Buat masa nie ok la, lepas nie jgn la tetiba kena masalah2 lain lak.

Skang dh kena check 2 minggu sekali. Yang pakar 2 minggu sekali kena check. Yang kat swasta, dulu 2 bulan sekali, skang dh kena dtg sebulan sekali.... Jadi, masa skang semakin singkat.. Eh..! masa tue sama jek, 24 jam jugak, takde singkat pun. Masa aku je la semakin singkat.

Kerja2 opis kena disettlekan sikit2. Maner yg penting jgn bar pending utk orang lain cover. Sendiri kena buat. Alhamdulillah, opis nak amik staf ganti tuk aku start bulan !! kalo boleh. Ader maser 1 bulan lebih sebelum aku handover keje pada dier. Staf yg sedia ada tak sanggup nak take over keje aku sebab terlampau banyak.. hahahaha. Tak tau ler keje sementara ke atau keje terus jek staf gantian tue nanti...... Erk..!!! hehehe

Yang dirumah pun kena buat persediaan. Bilik bawah tue nak dikemas untuk 'permaustatin' ibu dan anak esok... Skang nie memang berterabur. Tak tersusun... Mr. K, asyik la sibuk ngan keje. Bininyer tak mampu nak angkat brg sorang2, kena tunggu dier gak. huhuhu.

Adoiii....!

Berbalik pada cerita check up.....:)

Nie gambo scan maser kat Ar-Ridzuan. Dier terangkan satu2. Ape benda yg dier ukur, aper benda itu, aper benda ini.. Semua dier cakap. Kalo kat klinik pakar, Hospital Tapah, jgn harap la dier nak terang satu2. Dier scan secara syok sendiri... hehehe. Yang dier tunjuk kat aku cuma, denyutan jantung baby. Pastu dier tarik balik screen, dah tak dpt mak nak tengok anak sendiri dalam perut...:(. Kalo kat gynae kat Ipoh tue, sampai aku dah tak tau nak tanyer aper... hehehe.


Kalo ikut gambo nie, baby kat dalam melintang. Dok kata ader maser lagik utk dier pusing.

"Anak ibu yang baik, nanti pusing2 sampai betul2 duduknyer yek.. Takmo lintang-lintang..."

Uri masih dibawah. Harap2 sgt uri leh naik sikit pun jadi la.... Aku tanyer misi, bab uri nie leh ke naik, kata misi memang payah sikit dah ujung2 nie. Adoi, kalo leh nak cuba normal, kalo tak kiter kuar tingkap jugak la. Tak kisah ler, asalkan semuanya selamat sudahhhh... Amin.





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin