09 April 2013

Gigi Oh! Gigi

Orang kata
"daripada sakit gigi, baik sakit nak bersalin..."

Punyer ler ngerinyer biler kena sakit gigi nie. STRESS.

2 minggu aku menanggung sakit gigi. 3 kali mengadap doc kat klinik.

Memula pegi sebab gusi bengkak. Udah tak tahan sakit sangat la tue, kalo tak aku telan panadol dh elok. Kali nie memang tak tertanggung dah. G klinik memang tak boleh nak cabut pun sebab masih bengkak, doc cuma bagi ubat surut bengkak ngan antibiotik sebab katanya ader infection. Dah elok bengkak nanti datang balik. Cadangnyer cukup seminggu aku datang balik.

Makan ubat tue ok la. Bengkak pun dah surut sikit. Belum betul2 surut pun.

Belum pun sampai seminggu, baru bengkak nak surut, tetiba naik balik... huhuhu. Nangeh wooo. Idak termampu untuk ditanggung. Sekali lg pergi ngadap doc. Kali nie doc bagi ubat tahan sakit, 2 jenis antibiotik tp ubat surut bengkak tak bagi dah.

Cukup 3 hari, bengkak dh kurang walaupun still ader rasa sakit sikit2 lagi, aku tetap nak cabut jugak gigi tue. Tak mampu dah nak tunggu. Buatnyer belum ape2 naik balik bengkak, memang saja cari pasal la.

Maka, untuk kali ke-3 nyer aku kena ngadap Doktor Shah.... Dengan penuh kesabaran dan ketakutan kaki melangkah masuk klinik. Nekad dah nak cabut, kalo tak tu, maser sakit beria semangat nak cabut. Biler elok diam terus agenda nak cabut tue. Skang takde manja2 dah, takut pun tetap la cabut jugak. Hilang seri gigi udah kurang...kihkihkih

Penantian 1 penyisaan. Lamer lak tue menunggu.


On your Mark...................


Get set..........


Gooooo..............

hahaha. doc tunjuk kt aku gigi yg dah cabut tue. pecah 2 maser dier tarik keluar sbb gigi dah reput. Tak sampai hati aku nak amik gambar. kihkihkih

Maser cabut tak rasa aper. Balik umah rilek lagi. 3 jam lepas tue baru la menanggung sakit tidak bertepian... muahahaha. Darah kuar tak henti2 sampai malam. Tapi sakit biler malam tue dh makin kurang. Esok nyer dah ok walaupun masih ader saki baki sakit kt gusi tue, maybe sbb belum betul2 surut bengkaknya dah g cabut.

Ada lagi 2 gigi yang rosak menunggu maser. Tunggu sakit kot baru cabut....;-p








Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin