28 Januari 2009

Cuti-cuti Malaysia 1/2009 - Siri 20/1/2009

Sebelum teman terlupa apa jadi pada hari kejadian, baik teman post hari2 terakhir cuti-cuti Malaysia kami.

20/1/2009

Ari nie breakfast samer cam menu sebelumnya. Roti, telur, butter & sekaya. Pepandai ler olah sendiri nak wat camner & nak makan apa....;-).

Selesai makan adik2ku ngan keluarga memasing g turun pool. Nak mengabihkan maser kat saner. Fadhil pulak since malam tadi datang lak batuknyer yang teruk + semput. Jadi dier lepak tido jek. Bangun g klinik & doktor kata alergic ngan habuk. Aku lak kat apartment jek coz xde rase nk membizikan diri kat pool, jadi aku telah diberi tugas tuk buat makan tengahari + jaga anak Iwan yang kecik lagi tue. Masak nasi, sardin & telur masak kicap. Senang kojo den.

Settle masak, kemas sikit barang2 dapo. Since Aqilla dah bangun, Iwan tepon suh bawak dier g swimming pool. Aku ngan hubby pegi la nyibuk kat saner, tapi x mandi pun. Maleh nak membawa baju basah balik umah.....;-P...... Dalam kul 10.45 pg, semua dah selesai mandi dan balik bilik terus bersiap nak check out. Tapi sebelum check out, isi ler perut tue penuh2 dengan nasi & lauk pauk yang simple td.

Tepat kul 12 tghr check out. Singgah stesen minyak & teruskan perjalanan. Dalam perjalanan masih buat meeting lagi nak g maner (guna walkie talkie). Memula decided nak g nilai, tp terkenang gak cuaca yang panas nie, kang 'masak' lak kat saner. Tetambah bwk bebudak nie. Yang benonyer xde aper nak cari pun, saje nak membuang masa kat saner. Akhirnyer setelah sepanjang jalan bermeeting, kami decided takmo g Nilai 3 tue. Jadi perjalanan kami diteruskan lagi.

Lebih kurang kul 1 ptg kami sampai ler tmt yang dituju, IKEA. Ahakksss.... Teruja aku, maklum ler first time jejak kaki. Kat belah utara tue maner ler ader menda alah nie. Kat dalam pun bukan shoppng sgt, saje cuci mater. Suker tgk barang2 yang comel2 tue, yg tak suker tgk harga2 depa yang boleh tahan gak.... Beli la jugak sikit2, kalo tak parking kena bayo. Hehehehe.....

Kul 4 lbh kurang, biler perut memasing dah berkeroncong, kami pun kuar IKEA & mencari ler tmt untuk santapan. Kalo ikut maser, dlm kul 5 nanti rasenyer dah mula jem kat area situ. Jadi keputusannyer carik makan kat Shah Alam je la memandangkan memang nak anto adik aku balik ke sana.

Kat Shah Alam lepak kat Pak Li Kopitiam. Tmt nie dah biaser aku baca sebelum nie dalam beberapa blog yg penah aku singgah. Sekali lagi aku teruja. Ahakkksss......Tapi, hampa, tidak memenuhi selera aku sepenuhnya. Selesai santapan, terus g umah adik aku kt Sek 7 & singgah solat sekali kat situ. Kul 7, gerak balik. Iwan nak g umah kawan dier kat Selayang, jd konvoi kami diteruskan dgn 2 biji kereta je la.

Singgah lak kat Rawang. Solat Maghrib & Isyak lak. Teruskan perjalanan, keta aku ngan Ija berpisah kat Tol Tapah & dier teruskan perjalanan ke Ipoh. Anto mak & abah kat umah, pastu hubby ajak g umah mak dier. Saje jenguk deme. Balik tue singah makan sebab dah lapo balik.

Itu ler cerita percutian kami sekeluarga yang sempoii........

Nota kaki sakit : next n3 pulak, kisah kucing2 hubby kat umah sepanjang kami xde...InsyaAllah kalo rajin nak buat.

Ralat : Post sebelum nie aku tulih Corus Paradise Island, biler dah baca 2, 3 kali baru perasan, sebenornyer Corus Paradise Lagoon. Sukati aku jek.......hehehehe

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin