15 April 2009

Hujan Yang Lebat

Pagi nie memang hujan sepanjang jalan kenangan. Aku dari Tapah td, ujan dah mula turun. Sampai Bidor & Sungkai, memang lebat giler. Sib baik aku numpang orang ari nie, kalo aku yang drive, tentunyer aku singgah maner2 dulu sampai ujan reda sikit. Sampai Slim River (SR) ujan dah agak teduh. Ok la kan, sekurang2 nyer aku xde ler basah nak kuor keta kang.

Baru nak mula memblog tadi, dapat call dari staffmate aku, Kak Kam. Dier kena ambik EL ari nie sebab katanyer umahnyer banjir dah sampai pinggang. Siannyer.... Umah dier kat Kerling, & setiap hari dier berulang dari Kerling ke Slim River, lebih kurang 1/2 jam. Kami kat opis nie 2 orang jek perempuan melayu terakhir.....;-), jadinyer itu ler kawan aku setiap hari. Biler dengo berita cam gini, simpati lak aku.

Apa yang lebih aku kesian, x sampai sebulan lagi, anak sulungnyer nak kawin. Kenduri buat kat umah yang banjir tue ler. Masak lak buat sendiri, x ambik katering. Jenuh jugak tue nakmengemeh umah lepas banjir. Setahu aku rumahyer tengah renovate skang nie & persiapan kenduri tengah rancak bebeno ler skang nie. Sabo la ye Kak, dugaan Tuhan untuk hamba2nyer......


Asamgaram : Aku nak suh buatkutipan ler kat opis, sian kat akak aku yang sorang nie......

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin