22 Julai 2011

Ganasnya lori itu...!

Cerita lama... dah lepas 3 jumaat dah kot... hehehe. Lama sungguh gambo nie dok terperuk dalam draft....

Korang nampak tak lori nie...... ganas siot. Mentang2 la dier beso, sukati dier jek nak bawak camner..... Sungguh kurang sopan.


'Jodoh' aku ngan lori nie bermula kat Sungkai. Dier kuar 1 simpang... Ok la, memula behave jugak ler dier bawak. Aku kat depan, dan aku dah tinggalkan dier jauhhhh....

Ntah camner, biler sampai bidor, aku tgk lori nie 1 macam laju belakang aku. Jalan tak leh potong pun dier nak potong, nasib jalan nyer luas. Laju jek dier datang dari belakang, dan baikkkk punyer hon aku.

Sebab dier beso, kompom la aku beralah kan. Ke tepi la sikit. Bagi dier lalu..

Dah masuk pekan pun, aku tengok laju semacam, main hon jek. Maser dier motong aku tue, aku nampak cam ader benda terjuntai kat belakang lori tue. Aku ingatkan getah aper2 dier buat ikat kayu kat bawah tue. Aku buat bodoh je la. Maser nie aku biokan dier laju ke depan.

Sampai 1 tempat, aku dengo lak bunyi cam besi berlaga2... Keta aku ke yang bunyik..? Aku slow kan radio. Tetiba ntah camner, 1 benda panjang jatuh dari lori tue.... Dan benda yang jatuh tue adalah besi paip yang panjang jugak ler....

Ketung..! Ketung...! jatuh ke belakang. Terkejut beruk aku, sempat la aku ngelak coz besi tue jatuh ke tepi. Kalo jatuh straight ke belakang, ntah ler. kompom keta aku jd mangsa. Tue pasal la aku tak suker ikut lori dekat2... sib baik la.....


Alhamdulillah...























Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin