19 Julai 2011

Moh kiter ke spital....

Nie la reason utama kenapa terdiam sepi dr blog.... Tak sengaja mendiamkan diri... huhuhuhu.

Balik dari Sg. Petan ari tue, tekak udah tak sedap. Badan dah mula seram sejuk... Tapi, ari jumaat tue tetap la kena kerja & the best thing is, mengkome tau ari sabtu tu pun teman kena gi keroje jugak... Maner der orang keroje aro sabtu yoppp.... hehehe.

Seram sejuk 1 badan menunggu habis taklimat... sabo je la.

Ari ahad bermula episod demam yang sebenor-benornyer.... Malam tue dah 1 macam rasa badan. Harapannyer kalo nak demam, demam la, tp jangan la berjangkit pada si kecik tue... Kesian dier...

Maka ari senin, berangkat la aku g klinik komuniti...

Nombor giliran... Kalo ikutkan aku lebih rela ke klinik bayo jek, leh claim opis. Daripada menunggu kat spital nie lelama.... Tapi dek kerana tuntutan kerja, aku malas nak banyak kerenah kat opis nanti, maka ke spital je la senang..... Aku 'check in' kul 11.30 pg, dapat jmpa doc dekat kul 1.15 ptg....





Masuk jumpa doc... eh! bukan doc, jumpa MA... Cek sana, cek sini. Dier soh amik darah coz dah 4 ari demam... Suhu tak tinggi pun 37.1 jek, tapi sengal2 badan, nauzubillah... tak tertahan rasanya....


Nah dapat dah se'tiub' darah....



Nak mengambil darah pun 1 hal... Masa ngandung pun camtu. Misi susah nak carik urat... Urat tenggelam dek lemak2 kot...;). Jenuh la ditekan2... Akhirnya dapat la jugak, tp lebamnyer dah 2 minggu ader lagik.. Lom hilang2 lagik...

Dah anto darah kat lab... Akunyer la susah hati... dulu penah kena denggi, jd dh tau camner nak tengok kalo ader denggi... mentara nak nunggu kuar result tue... dup dap dup dap... bukan susah ati per, susah ati ingat anak kat umah....huhuhu.

Nie result nyer... sib bak la bahagian platlet (PLT) tue 300... kalo menjunam jatuh, tanda2 denggi la tue... huhuhu. Alhamdulillah.



Jumpa balik MA tue, dier bagi mc... Tapi sehari jek....huhuhu..Terima la ngan hati yg redho....



Depa bagi ubat demam ngan selsema je... coz aku bagitau aku nyusu anak, d ubat lain mungkin tak sesuai kot.

Tapi kisahnya tak berakhir setakat itu...

Pas makan ubat, baru la panas nyer keluar... Maser tue terus naik mendadak suhu, dah jadik demam panas lak.... Maka ari selasa aku pepandai meng'mc' kan diri coz tak mampu bangun dari tilam pun... Anak mak yg uruskan sepenuhnya... Mak pun maser nie dah mula sakit tekak dah... Berjangkit dari aku la nie.. Jangan la Aina pun jangkit sama.... Kat umah aku dok pakai mask maser menyusukan Aina....

Sebab dah mc, aku kena la g spital balik. Petang baru larat nak bangun dan g spital...

Terpaksa la melalui proses yang sama gak kecuali takyah amik darah jek... Kali nie jumpa doc, dan dapat mc tambahan 2 hari.. Bagus, leh berehat2 kat umah.....

sayang la doc tue 10x...hehehe.

Doc tue tambah ubat demam ngan selsema + antibiotik ngan ubat batuk. Tapi ubat batuk ngan antibiotik tue aku tak makan pun. Ubat batuk yg untuk ibu nyusu, aku der beli ari tue. Tak pekat cam yg spital bagi tue. Antibiotik pun aku tak makan. doc tue cam tak amik kisah pun biler aku kata aku nyusu anak... Jadi aku malas makan antibiotik tue. kang effect susu lak... masa kuar bilik nak amik ubat tue, aku dengo misi tue bgtau doc pasal aku nyusu anak. doc tue diam jek... jadi aku assume doc tue tak amik kisah la....

Alhamdulillah sekarang dah ok, cumernyer batuk tak sudah2 lagik. Moga2 cepat sembuh sebelum puasa, kalo tak siksa nanti.... insyaAllah...





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin