01 Mac 2010

Aku bukannya Superman...!

" Aku bukanlah superman
Aku juga bisa nangis "

Betul, saya bukan superman, mahupun superwomen...

Tapi saya yakin 2 super hero nie kalo baca kisah sedih adik Sufiyah Humairah mesti meruntun juga hatinya.. Pasti sedih juga perasaannya... Saper yang takde aper2 perasaan biler mendengar kisah adik comel ini, pada aku mungkin menghadapi konflik jiwa...huhuhu.

Bagaimana anak-kanak sekecil itu, diperlakukan sebegitu zalim... Adoi aiii.. Mane peginyer sifat kemanusiaan yang seharusnya ada dalam setiap manusia.. Sadis... Hati ku runtuh dan hancur....

Besar mana dosa anak kecil itu.... Hukuman apa yang diterima oleh anak kecil itu sampai sebegitu perilaku yang harus diterima... Apa hukuman setimpal yang harus diterma oleh manusia yang zalim lagi kejam itu....

Orang lain berusaha untuk mendapatkan zuriat, tapi ada juga orang lain yang berperilaku begitu. Bukan hanya kisah arwah safiyah, tapi juga kisah2 bayi yang sedih saban hari kiter dengar....

Moga Allah mencucuri rahmat pada arwah Safiyah..... (T__T')





4 ulasan:

cik zilla berkata...

kak,
bak email..blog i da private skang.. ngeeeeee.....

Kak Nieta berkata...

wah...main private2 skang. cam artis...hehehe.

nietapah@gmail.com

Suzie berkata...

perbuatan yg mmg tak boleh dimaafkan...patutnya dia yg mati bkn syafiya!grrrrr!

Kak Nieta berkata...

betul tue Suzie.... Takde perasaan langsung. Ituler kalo hidup takde agama yang teguh... nauzubillah.

moga2 kiter sentiasa dilindungi Allah.

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin