09 Mac 2010

Semangat yang Terbang

Di petang sabtu yang mendamaikan, aku telah menerima 1 panggilan yang menyebabkan 'jus' adrenaline aku merembes secara abnormal...huhuhu. Mengejutkan aku. But, thank to ALLAH nothing serius happened to my brother but his lovely car, 'tercedera' secara teruk...............

Aku punya la berdoa le benda2 camni tk jadi dgn family, kaum kerabat, sahabat2 aku... Seriau biler dengar benda2 cm gini. Tapi, something happen with good reason & hikmah kannnn.... Sabo je la...

Adik aku mengalami kemalangan on the way balik ke Shah Alam dari Tapah. Hujan lebat katanya & dier terlanggar lopak air. Kejadian berlaku di highway berhampiran dengan susur keluar Bukit Tagar. Sib baik dier balik ngan kawan, sekurang2nyer ader gak ler peneman dua2 tue walopun dedua panik kan......

Aku yang kat sini pun tetiba tak senang duduk. Dah nak pergi ke sana tgk depa, tp belum sempat aku masuk highway adik aku call kata takyah ler datang. Dier ok. Kengkawan dr Shah Alam pun dier dah call, depa nak datang. Ok la tue, sekurg2 masih ada yg boleh berfikiran 'waras' membantu depa kat sana...

Tgk la keadaan keta adik aku....




Tempat dier xcident tue adalah tempat yang paling popular dengan ke'eksiden'nan...Paham2 la ayat aku yek...
Ingat tak kisah 4 sekeluarga meninggalkan dalam kemalangan menaiki Merc bulan sudah, sini la tmt kejadian. Alhamdulillah bersyukur sangat2 adik aku & kawan dier takde aper2... Cumer adik aku patah kaki.... coz kenderaan nak ke hulu ke hilir dah 'jahanam' ..;-p.
Selang 1 km dr tmt adik aku kena tue, sebijik keta lg terbabas dan depan sikit lagi ader 1 lg eksiden yg melibatkan 4 bijik keta..... Dan semuanyer membuat report di balai yg sama dan waktu yang sama... Sudahnya adik aku hanya selesai urusan di balai dah lewat. Menunggu turn.
Dan petang semalam sekali lagi semangat ku lebur, biler betul2 depan mata jadi lak eksiden.. Nape nie... Semangat kelmarin belum pulih betul2, datang lak kejadian kedua. Aku nampak motor langgar keta pastu penunggang motor melambung depan mata. Tapi, pastu tue dier leh bangun. Aku pikir dier ok la kot. Tapi, salah tetap salah, ko pecut dah tau org nak masuk simpang apesal. Tu la, lagak tak kena tempat..... Tapi aku tak berenti pun, kalo berenti pun nyemak jek, bukan aku tau nak buat aper. Lagipun, eksiden tue berlaku betul2 simpang nak masuk worksyop keta.... Takyah bertolo2 nak tarik ke mana dah....

2 je la yang aku cerita walaupun dah 2 bulan nie banyak beno eksiden depan mata yang aku dah tgk....seriau la nak bwk keta laju2... Aku insaf la wei...insaf....huhuhu


Asamgaram : Nie betul2 punya insaf nie, taknak bawak keta laju2 lagik dah...huhuhu.




6 ulasan:

hajarus berkata...

haaa... kete nih..???
ye.. ye.. ye... hajar pasan kak..
masa ni hajar dok kate ngan hubby, b sayangnyer kete swif tu...
kete ni xcident sebelum 4 kenderaan lain xcident kat depan...

memang banyak kak xcident yang hajar nampak.. yang ni baru je jalan menghala ke arah selatan... belum lg tengok yang menghala ke utara... takut tul hajar tengok...

ape2 pun alhamdulillah sangatkan adik akak xde ape2...

Kak Nieta berkata...

a'ah... betul tue. berderet buat report kat balai yg samer....

syukur takde aper2....

jaya jr berkata...

sayang nye swift tu..
tp pape pn,nyawa lbih berharga.

khairolghani berkata...

nampak teruk juga keter tu..Alhamdulillah,semua selamat.

pernah gak eksiden,tapi tak teruk..trauma jela..sekarang bawa keter slow je..

salam singgah..

Suzie berkata...

setelah dibuat kajian oleh blog ondscene,mmg Bkt Tagar ni antara laluan 'maut'

http://ondscene.blogspot.com/2010/02/bayangan-maut-sepanjang-59-km.html

Nabiel berkata...

huhuhu~
tmpt tuh mmg bhye~
nseb baek x jadi pape kan~

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin