29 Mac 2010

Beading Time



Beading adalah 1 hobi saya di waktu lapang.... Meaning kalo betul2 ada waktu sengkangnyer memang beading tak tinggal. Tu la pasal saya tak menerima tempahan orang kalo depaminta kerana baju sendiri pun amik maser berbulan baru siap... Dah namernyer hobi masa lapang kan.... pepaham udah ler....




Kao datang mood bermanik nie, memang begini la keadaannya... Bertarabur beg manik atas lantai... Kalo nak buat kerja kreatif, kiter kena la guna cara yang kreatif kan... hahaha.

Sebenarnyer biler dah dilambak sebegini senang nak tgk warna. Nak pilih maner yang sesuai, nak match ngan colour maner pun senang nak ditentukan.... Biar jek berlambak cam gini. Biler dah pilih manik, sumbat masuk beg balik.....

Nak bermanik nie kekadang try an error. Kalo aku yang jahit, kompom 2,3 kali kena bukak balik. Agak2 tak cantik aku bukak, try lain. Tak lawo gak, buat lak design lain... Begitu ler kira-kiranyer.

Nie adalah baju yang terbaru siap jait manik. Tempoh jahitan yg nie cepat gak, 2 minggu kalo tak silap. Gambo kat atas tue design pertama yang tak menjadik. Separuh jalan aku bukak balik.




Akhirnya, ini ler design yang aku dapat. Memang nak cari yang simple... Tak nak serabut sangat sebab baju tue dh penuh ngan colour.....

Boleh dikatakan semua baju aku bermanik. Tapi tang lengan jek, aku jarang buh manik kat leher coz aku pakai tudung... Tak nampak pun. Ader la 1, 2 baju yang biler datang rajin tue ader la kat leher gak....

Antara koleksi manik2 kat baju aku...





Manik tabur memang design peberet... Tap nak buat memang buntang bijik mater coz aku tak pandai nak buat manik jarang2. Kalo leh selagi rapat aku nak buat... Ader gak yang jarang, tapi tanpa kerelaan hati la tue, asyik rapat2 jek tak syok gak... Pelbagai kan....
Koleksi lain, lain kali la tunjuk.... cukup la 2,3 kerat nie...
Amaran keras : Jgn sesiapa minta tempah yek....hehehe.



Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin