04 Mac 2010

Saya seorang penagih

Alhamdulillah.. selesai sudah rezeki pagi nie... Nasi lemak 8 kupang + drumet pedas ayams + nescafe (3 in 1). Hari nie sengsorang jek at opis. Orang lan semua outstation. Makan pun kena la yg ringkas dan cepat. Kal olambat2 kang kompom kena kaco nyer, tepon bunyik, org datang, surat sampai, memacam ler..... Tak senang nak makan.



Bercakap pasal nescafe tue. Aku adelah penagih nescafe yang sangat-sangat tegar.... Sehari, 1 gelas kompom, tapi kalo dapat lebih lagi syok. Org kata nescafe nie bercafein. Itu ler yang terjadi kat aku. Ketagih tahap gaban punyer.
Pagi nie pun aku bancuh 1 mug nescafe 3 in 1 tue. Tapi aku guna 2 bungkus nesgafe 3 in 1, memang kaw giler. Syok jek minum. Tapi sambil minum, sambil tu la aku dok mengingat dalam kepala otak...cafein...! cafein...! cafein...! camno tue.....?

Ahad baru nie, jadual aku penuh. Kebetulan pg tue ader orang meninggal lak, jd aku tak dan nak mencari nescafe. Petang lak kena g Rawang ader seminar. Balik dlm kul 7 dr Rawang. Singgah hentian sebelah Rawang tuk solat. Aku dah pesan kat Mr. K awal2, kang lepas sembahyang, minum nescafe dulu yek... Ari nie tak minum lagik... Tak senang hidup...huhuhu. Tue nak di kategorikan ketagihan tahap aper tue...? :-(

Asamgaram : Ketagihan terlampau....!!!




3 ulasan:

Suzie berkata...

nescafe buatkan i migraine..huhu..kalo teringin sesangat kena buat cair2 hujung sudu jek!

cik zilla berkata...

kite serupa la.. sy leh minum 5 gelas nescafe sehari.. rase nak benti tapi tak mampu walaupon my hubby dah cube replacekan dengan bermacam2 minuman lain.. camne ek??

Kak Nieta berkata...

suzie : hubby pun tak tahan minum nescafe... migrain

zilla : nasib la. itu pun control gak. kat umah tak beli nescafe. kang dok balun itu jek. tp kalo kat opis dan minum kat luar kompom...

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin