09 Mac 2010


Cerita xcident tak abih kat situ... Tak jadi g tgk adik aku, tanggungjawab lain perlu dilaksanakan...

My FIL dah 2,3 hari asyik mengadu pening kepala. Jadi kul 6 lebih tue bawak dier g klinik... Bukan kisah dier yang nak aku ceritakan, but kisah lain.

Tapi, sebelum tue aku harus sedar diri bhw aku bukan orang yg baik yang layak memberi nasihat kepada pompuan itu. Aku belum punya anak yang aku sendiri tidak tahu mcm mana hasil didikan yg aku berikan nanti & Mr. K juga adalah seorang perokok yang kekadang lupa perlakuannyer. Dan aku disisi selalu membetulkan aper yang salah pd pandangan mata aku la.. Maksud aku dlm bab merokok especially tidak merokok depan ibu mengandung, depan mereka2 yang aku tahu ader penyakit lelah & asma atau sama sekali tidak merokok depan anak kecil....


Panjang leret bebel aku....


Sambil menunggu FIL kat klinik aku dok berdiri kat luar klinik.. Sebab berdiri..? klinik tue penuh dh tu kecik lak, harus la tak muat. Kalo ader kerusi kat dlam tue, korang ingat aku nak berdiri kat luar... Tidak sama sekali...;-p

Ader seorang wanita ca ya nun alif bersama 3 orang budak2 yang aku rasa semuanya bwh 5 thn... Aku tak tau ler sama ada depa tue anak dier ke bukan.. Tapi sambl dier dok melayan kerenah anak2 kecil tue ditangan dier ader sebatang rokok... Dah tentu ler dier yg hisap...

Sambil hisap rokok dier sembur asap kat bebudak tue... Aku geleng kepala.. Pastu tue sambil gelak2 ngan bebudak tue, dier leh lak letak rokok kat mulut salah sorg dr budak tue. Sambil gelak2, gaya mcm bergurau. Pastu dier buat gk lg sekali....

Mungkin jugak pada caranya aku rasa dier nak bergurau.... Bergurau ngan ank2...

Tapiiiiii.............................

Sangat la tidak kena pada pandangan mata aku... Sakit jek ati aku tengok. Nak gurau2 pun biar ler kena cara, kena gaya.......... g sua2 rokok kat anak ko apehal... Budak baru nak berkembang, baru nak naik, udah di ajar sebegitu rupa....

Itu ler pendapat aku secara peribadi yang aku rasa tak masuk akal utk bebudak sekecil itu...
Ape pendapat korang lak..? Patut kah begitu bergurau ngan anak2...?





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin