15 September 2009

Iftar Yang Sadis...!

Semalam was my hectic work day. Banyak benda nak kena settle, kena siapkan jugak petang semalam. Satu2 report kena siapkan. Semuanyer sebab ari nie Menteri msuk ladang. Jadi semua benda kena well prepaired....

Dah siap buat, bos2 kat atas cek. ader kena ubah, sana tak kena sini tak kena. Datag lak benda baru... Adoooiii.....! Sudahyer jam 6.55 ptg baru punch card balik...huhuhu.

Tepon mak, katanyer tak tau nak beli aper. Mak cumer beli bubur lambuk + laksam jek. Tepon Mr. K, dier kata buka kat umah mak dier je la. Tepon mak balik, takyah masak ler. Kalo lambat kang goreng telo jek... Maleh nak pikir & menyusahkan.

Semalam balik bawak keta my friend coz dier ader hal ke K.L. Jadi semalam sengsorang ler mengadap jalan raya tue di tengah2 senja. Azan maghrib berkumandang maser aku kat bidor. Tapi aku lupa nak beli apa2 untuk berbuka. Ada le sebotol air mineral dalam tue, tp nampak mcm dah luak. Jadi aku mesej la mintak izin nak minum. Nan ado jawapan, sedang enak mengadap menu iftar gamaknyer....

Selok2 handbag aper yang. dapat ler mender alah nie..........................


Ini je la menu iftar aku semalam... ahaks... Tu la pasal, lain kali beli la aper2 untuk buka dalam keta. Camner aku leh lupa, mungkin sebab aku kemaruk nak sampai awal kat umah.

Sampai umah aku rilek, mandi, solat pastu terus g anto keta my friend. Balik dari anto keta baru le ngadap meja makan. Bubur lambuk ada separuh, aku perabih. Kuih serimuka aku belasah. Pastu ader ler kuih raya, aku balun gak.

Kul 11 lebih, aku ngan mak berjemaah ngadap laksam lak.... Konyang.





Asamgaram : Lagi semangat malas nak keje nie.....










Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin