02 September 2009

Masa Terus Berlalu

Sedar tak sedar, diam tak diam skang dah masuk bulan September...
Rasanyer baru jek semalam kita sambut Merdeka ke-51, baru jek sambut tahun baru 2009. Dah nak masuk tahun 2010 kan.....? Cepat betul masa berlalu.

Agak-agaknya, apa yang kita azamkan, idamkan, impikan untuk tahun 2009 camner yek progresnyer..? Ader ke yang dah dapat, ader ke yang masih lom capai aper2 lagi.... Ntah2 ader yang tak ingat aper azam 2009...hehehe... Pejam celik, pejam celik dah kena fikir apa lak azam tuk tahun depan..
Cepatkan masa berlalu......?

Itu kalo kira bab tahun. Nie tengah bulan ramadhan nie, rasanyer baru semalam ler kiter mula berpuasa, mula buat solat tarawikh. Dah masuk Ramadhan ke-12 pun. Diam tak diam lebih kurang lagi 2 mingg lebih sikit kita akan sambut syawal.... Tak sedarkan cepat sungguh masa berlalu.

Dah masuk 12 Ramadhan nie, apa yang kita dah buat. Persiapan raya camner...? Baju, biskut, langsir, umah cat baru...? Macam2 yang bermain di fikiran kan.....

Lupakan bab persiapan raya.... Camner lak ngan amal ibadat kita sepanjang 12 hari berpuasa. Cukup ke dah amal ibadat kita...? Camner ngan tarawikh dan tadarus kita...? Brape banyak dah juzuk Quran tue yang kita dah baca.... Rugi betul kalo tak merebut peluang yang di depan mata.

Semua diatas bukan menuding pada orang lain. Mengingatkan diri sendiri jugak. Sejauh maner aku sedar betapa cepat masa berlalu. Setiap orang ader masalah masing2, kadang2 kita lupa apa yang perlu kita hadapi selain dari masalah...kan.

Hmmm... Cepat yek maser berlalu....






Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin