29 September 2009

Double Celebration

Cerita Raya nanti-nanti ler ye... Kiter bukak kisah nie dulu.

Raya ke-3 (22/9) ari tue adalah birthday Mr. K. Takde aper2 rancangan pun from me. Dah tua2 takyah ler nak berparti-parti bagaikan. Cuma malam tue aku anto mesej jek. Ngape harus anto mesej, walhal dok serumah. Dah tue ngam2 kl 12 dier takde. G bergumbira di snooker ngan abang2 iparnyer & sepupu2nyer. Jadi, aku anto mesej je la.

Pagi tue ader sedikit doa selamat kat umah PIL. Anak buahku jejak tanah (nak tau aper bendanyer klik sini). Jadi kejut dier pagi tue, aku susun anak2 buah belah Mr. K suh gerak dier sambil nyanyi lagu happy birthday. Bergaung bilik kami kena nyanyian hebat depa...

Ntah camne ader lak bagi idea, beli kek. Nak suh Pak Cu nyer potong. Aku tak ingat saper yang bagi idea. Semua anak buah kena donate sorang 2 hinggit buat beli kek untuk pak sedaranyer. Depa tak banyak songeh, dari yang umur 17 tahun sampai yang kecik umur 5 tahun, bagi jek. Yang paling kecik umur 1 tahun, kompen ler belum mengerti apa2 lagikkk...Excited nak beli kek untuk Pak Cu. Dapat ler kumpul dalam RM 20 kot. Tak cukup pun nak beli kek yang sedap, aku tambah ler. Support keterujaan depa nak beli kek. Kek aku yang pilih. Yang lain semua depa pilih sendirik.... Siap beli belon bagai. Tiup, gantung kat dinding... Hahaha. Depa ingat pak sedara depa nie kecik lagi gamaknyer... Anyway, aku sangat appreciate apa yang depa buat. Diluar jangkaan kotak pemikiran aku.


The cake. Jenuh aku tonggang terbalikkan. Gambo still taknak berubah. Sila telengkan kepala anda....

Tukang bawak bebudak beli kek adalah aku. Elok jek aku dah siap nak kuar, tengok Mr. K lak nak kuar. Beli surat khabo. Aku buat dalih ler. Suh dier kuar dulu. Aku kuar ngan anak buahnyer naik keta lain. Dier tak syak aper2. Sonang kojo den. Tapi aku tak terus kuar ler. Aku agak2 dier dah nak balik baru kuar. Kang terserempak kat kedai kek hancur rancangan. Luckily, aku berselisih ngan dier maser aku kuar, dier nak balik.

Settle beli kek aku balik. Rupanya, anak2 sedara dier yang kecik2 dah kuar pegi beli hadiah untuk Pak Cu nyer. Depa ajak sepupu Mr. K pegi. Bagus tul depa kan. Menunggu depa balik dari beli hadiah dekat 1 jam gak. Nak memilih, nak membalut. Ader yang tak balut lagi, terus g umah sebelah dulu nak balut hadiah. Balik umah carik selotape lak. hehehe.... End up dah lambat sangat, ader hadiah yang tak balut properly la. Main lipat2 jek. Takpe anak2, Pak Cu tak kisah. Semua hadiah atas depa sendiri. Duit raya banyak. How nice depa ngan Pak Cu Nyer......hmmm. Budak2 kan....

Banyak gak hadiahnyer.... Kami sayang sama kamu.



Settle semua, acara ringkas bermula. Tutup mata bawak g depan. Dan tiup lilin.



Actually, sepatutnya jadi surprise party la konon-kononyer. But, ada sorang budak kecik nie yang tak leh simpan rahsia dah bisik-bisik ngan Pak Cu nyer. hahaha...... Terbongkar rahsia. Anak sepupu Mr. K, dier tak dapat nak join the celebration, agaknyer dengki ke aper ke, saje g bocorkan rahsia. Budak-budak la pulak. Camner nak suh depa tutup rahsia. But, aku pesan kat Mr. K, kang jangan ler bagitau yang dier dah tau. Buat-buat ler terkejut. Bagi budak-budak kecik nie seronok...

Aksi terkejut Pak Cu...
Begitu ler sambutan birthday Mr. K yang ke-35......
Asamgaram : Dalam kepala otak berderet entry-entry yang aku dibuat kononnyer... But only in my mind, not yet in my blog... Harapnyer masuk gak ler yek nanti. Better late then never kannnnnnn........







Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin