25 April 2011

Junior Masterchef Australia





Sapa follow program nie klik enter... ;-)




Saya ikut program nie sejak mula lagik... kagum sei dengan kebolehan bebudak kecik nie. Ish.. kalo aku diletakkan kat dapo, masak sesama ngan deme kompom aku la yang paling corot..huhuhu.


Belum penah seumur hidup, saya berpeluang tengok program masakan kanak2 secar profesional camnie. Betul2 membuka mata aku agar tidak memperkecilkan kebolehan dan bakat yang ada pada kanak2 nie....


Pesertanyer terdiri dari bebudak umo antara 9 - 12 tahun. Kalo kat malaysia nie agaknyer belum penah ader bebudak sebesor nie memasak. kalo ada pun peringkay sekolah menengah ader la.


Teringat maser kecik2 dulu, umo2 baya gini masih sibuk main jek. takde pun pikir nak masak2 nie. Lagipun, kalo beso nie masuk dapur kompom dah kena jerit ngan mak pak kiter coz mengaco deme kat dapur. ye tak..?? Terus patah semangat nak tolong masak...


Tapi yang baiknyer, bebudak kecik punya bakat masing2. Kalo kecik2 dah dicungkil bakatnyer cam dlm program nie, tentunya bakat nie boleh di'develop' dari kecik lagik.


Ini ler pemenang junior masterchef, Isabella. baru 12 tahun, tapi stail masak udah macam chef umo 40 tahun. Bukan isabella jek, peserta lain pun hebatttttttt gilerrrrrrrr....






Dah abih pun musim 1. Kalo ader musim 2 nanti saya akan klik 'like' banyak2 kali... hahaha.

Tapi yang kelakarnyer, deme nie yang menang, yg bertungkus lumus masak, aku lak yang terlebih emo tadik. Tetiba emosi jd tak stabil, ntah aper hei. Kalo si isabella nie tgk aku menitilk air mata tanpa sebab mesti dier gelak guling2...

Pasnie ader masterchef malaysia lak.. hopefully ader lak, junior masterchef malaysia. kalo ader kompom aku tabik spring la kat bebudak yang join nanti...

p/s : waiting for season 2






2 ulasan:

♥ Che NamNam ♥ berkata...

sy malu nak tengok citer neh...malu seh nengok anak-anak lebih hebat ngan periuk belanga..time sy dulu main masak-masak jerk tapi tuh pon masak guna pasir ngan daun-daun kayu jerk..bebudak skang siap masuk bertanding bagai lagik..huhu

Kak Nieta berkata...

tue la pasal... tp kagum tau. leh jd motivasi nie... bebudak kiter kalo masuk dapo dah tentu kena marah. inikan nak pegang pisau camtu....

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin