13 April 2011

Masak-masak, Campak....

Ape hal la tajuk cam gitu yek... dah masak ngape nak campak..? huhuhu. Al-kisahnyer, teringin nak makan sup so'on... ok la plan diterima. Buat Sup so'on campur telur & carrot dan saderi. Tambah kentang sebijik... ish.. sedapnyer... Buh lada hitam banyak cikit.. Perggghhhhh... terangkat beb. Ok... sup dah didih. Buh sayur... Tunggu sat. Buh telur.... Sekali aku tgk telur tue 1 macam jek jatuh dalam sup. aku cium kulit... bluwek... telur dah busuk daaa... terus angkat periuk, campak dlm longkang. huhuhu... Tak merasa la sup so'on aku. Penyudahnyer... ini la hasil yg dpt. Sambal ikan ngan carrot & kcg peas goreng tempura. Kat umah memang itu je la sayo yg ader. Ader batang saderi dah selamat ke longkang. Bongkar gobok, jumpa ler tepung tempura. Xyah susah2, japanese food je la kiter ari nie..;). Solosai. Mr. K kata sedap... Makan bertambah2 lagik. Terasa diri dihargai...hahaha. TAPIKAN... Aku rasa lauk semalam lagik heaven.. simple ya amat dan mengiurkan... tak caya, korang tengok nie....
Keep in mind, nie bulan hidangan kat hotel 5 bintang, mahupun 2 bintang yek... Nie hidangan kat umah aku jek, so korang jgn expect pinggan akan cantik berlap.. Ader hiasan2 lagik... No... kalo umah Kak min ke... harus ler meriah. Nie masak sekali dua, sibuk nak melawa... hehehe.

Cukup ler tuk ari nie.... adios amigos....




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin