24 Ogos 2009

2 Hari Dah Berlalu.....

Alhamdullillah.. Selamat dah 2 ari...

Skang otak aku tengah pikir aper nak dimasak untuk dijamah berbuka nanti.. Aku rasa kaum2 ibu, isteri dan wanita kat luar sana pun tengah ligat berpikir apa nak masak...kann..kann..kan....

Aku berazam tahun nie nak kurangkan beli lauk kat luar. Kalo leh ari2 nak masak ler... Hopefully aku leh buat cam gitu. Masak sendiri pueh ati ckit. Kalo tak sedap pun air tangan sendiri, kurang garam, kurang gula leh adjust sendiri. Tapi kalo beli dah siap masak expectation aku tuk sesuatu masakan tue sangat ler tinggi. Bersesuaian ler ngan harga sekarang kan...;-).

Tapi itu untuk lauk jek, kuih aku memang langsung tak brape expert la. Setakat 2,3 jenis tue biaser ler.... Baik ler beli jek, kalo buat kang bukan pandai sikit2. Tentu2 nyer beli untuk cukup2 makan jekkkk.....

2 ari nie misi aku tuk tak beli lauk siap berhasil. Tapi tu la kan, cuti. Ari nie keje lak. Kiter tengok aper jadi petang kang...


Asamgaram : Ingatan untuk diri sendiri 'JANGAN MEMBAZIR TAU....!'


Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin