27 Ogos 2009

Menu...

Puasa dah 5 ari...

Maner blog aku lompat2 pun kebanyakan bercerita pasei menu buka kan....

Meh aku cerita sikit menu aku..

1st Ramadhan
~ Ikan masak lemak,ikan kembung grg, Tauge + kuchai tumis, Sambal Sotong ==> masak...;-)

2nd Ramadhan
~ Ikan + petai msk lemak, ikan sungai goreng, Tauge kasar + kuchai tumis ==> Masak....;-)
*samer je kan lauk aku 2 ari pertama tue. Kekdahnyer ari pertama buka umah mak, ari ke-2 buka umah MIL... MIL pulak demam, menu dier dah decide, barang dier dah beli, aku melaksanakan jek....Anak menantu yang taattt......

3rd Ramadhan
~ Ikan msk sambal cili padi + cendawan goreng ==> masak....
* 2 lauk je pun dah cukup.... Keje ma.. maner sempat masak banyak2.

4th Ramadhan
~ Nasi goreng, Drumet ayam pedas Ayamas, Sup sayur ==> Masak...
* Tak yah pikir banyak....

5th Ramadhan
~ Kari ikan ==> MIL masak; Ikan Bakar , Tumis pucuk paku ==> Beli kat Pasar Ramadhan
* semalam bukak kat umah MIL. Dier lom cukup kuat nak masak... Dier suh beli jek... Aku kan taatttt, beli je la.

Ari nie ~ tgk aper jadi kanggggg.........


Asamgaram : Aku cdg kul 1 nak singsing lengan baju kat opis nie, memotong daging. Sonang nak masak karang petang.... Kiter tengok ape jadi kang....

2 ulasan:

Umie berkata...

buat sup daging + begedil + sambal kicap.. perghhh...mesti bertambah2 makan masa berbuka nnt..hehehe

Nietanozie berkata...

uish... tue yang maleh masak sedap2 tue... banyak makan...huhuhuhu

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin