02 Februari 2010

Ceria & meriah di Opis

Membuat kerja-kerja seni bukan lah kemahiran saya.... Tapi atas desakan tugas, demi kelangsungan hidup, maka tanggungjawab harus dijalankan........... (tetiba kannnn.!)

Bukan buat aper pun... Buat benda alah nie ha...

Kalo diikutkan dari kepakaran saya, masuk jek MS Office dan create chart.... Itu cara saya.

Tapi.....tak semua orang menyetujuinya, maka gunakan skill2 yang dah ku tinggalkan lamer dulu. Kerja2 menceria dan meng'informasi'kan opis masih berjalan. Jadi carta organisasi adalah sangat penting kan. Seingat aku la kan, sejak 6 tahun aku kerja, 4 kali bertukar bos, bos aku yang sorang nie very the perfecto punyer orang dan sangat mementingkan keceriaan dan keselesaan. It's a good thing la kan, atas sebab itu maka menda alah nie jadi begini. Belum pernah lagik carta organisasi tergantung di dinding opis, this is the first time.

Frankly speaking, aku tak suker ngan hasil kerja yang aku buat. Dari jauh memang nampak cantik la. Tapi cuba tenang dari dekat, mak aiihhhhh. Sgt comot kerja aku. Tapi sebab perlu disiapkan segera, aku terima je lah hasil kerja aku di tampal kat situ. Itu pun setelah Mr. boss beberapa kali dah sound benda alah nie tak siap lagik....hehehe. Pekerja cemerlang kan.


Tapi dalam menyiapkan benda alah tue, meja kompom bersepah2. Tapi, atas kebijaksanaan aku, meja aku tak berusik...hahahaha. Tumpang meja orang sebelah yang sedang bercuti. Aku kemas balik la, idak ler aku teruskan bersepah... Katanya Sharing is caring kan.....

Sejak masuk bos baru nie jugak ler, aku belajar mengenali warna....;-p. Kalo tak dulu, semuanya putih dan hitam jek. Kat opis tue skang selagi ader board, kalernyer mesti lah lebih dari 3, putih hitam tue wajib ler. Meriah ler sikit nampaknyer.... Harus lah kan. Pejabat korang pun cam gitu ke yek...????
Asamgaram : masih ada kerja tertangguh yang belum disettlekan.. Esok yek bos.

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin