23 Julai 2013

13 Ramadhan 1434H


Bulan pose nie memang sentiasa menguji kesabaran kan... Laki balik lambat pun bulieh tarik muka masam... hahaha. aku la tue. Ampun yek en suami....

Semalam sampai umah kul 6.15 ptg, ingat nak terus masak, Mr. K tak balik lagik. Kang anak takde saper tgk. Maser amik anak kt umah mertua, dier ader jek kt sana, tgh tgk tv. Tunggu sat lagik la masak, tunggu dier balik. Kul 6.45 ptg idak jgk balik lg...

Angkat tepon call, rupenyer sedap membuta... adoi aii.. Kang aku jugak terkangkang kobak memasak laju2 kat dapo tue. Dier leh tertidur. Tue nasib baik call, kalo tak mau 1 minit sblm berbuka baru sampai. Sampai jek dier, terus aku ke dapur.

Mak memasak kat dapo. Tapi dier masak bihun kung fu. Kalo ikut aku ok dah. Tapi untuk husband kesayangn kena masak nasik jgk. Tue yg kena masuk dapo jgk... Kelam kabut...

Penyudahnyer, kiter ambik jln plg senang.

Nasik goreng bodoh... hihihi. Pastu goreng ikan sungai garing2 bak keropok.. Kebetulan mak mertua aku ader bg ikan sungai, terus jek goring. Tempe kt dalam peti ais pun aku goreng, untuk aina. Sibuk nak makan tempe goreng.


 Nie kuey tiaw kungfu yang mak masak. Tak nampak bihun kat bawah, ditutupi dengan perhiasan2 indah... :P  Aku belasah makan nie jek. Tak usik dh nasik goreng.


Dah 2,3 hari nie takde berkuih.... kalo nak desert aku belasah peanut candy & chocodate.

Adik lak sedikit mengamuk maser berbuka. Lapo kot. Pas berbuka terus suapkan dier makan dulu. Then aku siap mandi dan solat. Selalu nyer sebelum berbuka aku dh siap mandi semua. Tapi sebab semalam sgt mengkelam kabutkan diri, maka semua jd kelam kabut sajek.. paham dak???






Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin