24 Julai 2013

14 Ramadhan 1434H

Udah separuh ramadhan berlalu...

Selalu biler dh separuh nie, bermacam ragam la... Badan mintak baring berehat... Bukan sbb letih sgt pun, tapi sebab tak cukup tido. Mata bagai ditarik2 disuruh tido. Tetambah dengan anak keckik yg tak tentu ragam, mmg terbaik la mata panda.

Tapi itu la sebenarnyer dugaan ramadhan. Semakin menghampiri penutup, sebenarnyer semakin besar ganjaran yg Allah sediakan. Belum lg kira extra disetiap malam, dengan lailatul qadar. Memang perlu menguatkan diri sendiri la...

Cerita iftar semalam.... Mak buka kat surau, jadi aku tak bercadang pun nak masak. Aku tau nanti kepenatan aku sendiri yg tanggung.... Sudahnyer membeli je la...

Tapi tak pegi asar ramadhan pun. Just pegi kat kedai yg memang aku familiar, selalu lunch kat situ...
Hasilnya Ikan bawal masak lemak dan kerabu kacang botol. gulai tue licin boliau menjelang sahur. Tapi kerabu tue tak laku pulak. Aku sorang jek makan, selalu Mr. K makan jek. Tp semalam tak usik pun. Memula ingat nak beli singgit, tp depa kata singgit tak jual. Beli jugak la 2 hinggit. Tapi kenapa yek, ramai peniaga kalo kiter mintak singgit takmo jual. Konpius jap....


Kuihnyer aku beli 2 jenis.... Satu tue karipap..


Yang 1 lagi nie memang peberet aku..... Atas hijau tue mcm bancuhan seri muka, tp bawah dier ader sagu + kelapa parut + so'un atau bihun kot.. aku pun tak tau. Tapi memang sedap. Kedai nie jek yg aku jumpa jual kuih nie, kedai lain x penah langsung. Biler aku tanyer nama kuih, katanyer TOKYO... wow..! international nyer... hihihi.


Penah sekali ader meeting kat opis dan dihadiri dr Ketua jabatan dr HQ nun. Kitaorg hidankan ini juga, amik kau licin. Depa pun puji sedap, lain dr yg lain. Tak penah jumpa kat tempat lain.

Hari nie adik bongsu nak balik. Udah call mak siap2 aper nak makan... Kiter tgk esok aper yg jadi... :)








Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin