16 Julai 2013

3,4,5,6 Ramadhan 1434H


Orang lain punyer cerita bab puasa, hari2. Aku punyer cerita seminggu sekali kot... haahah.
Niat hati ada, tapi tak terlangsai di blog. Takpe la yang penting niat kan...hihihi.

Hari jumaat masih berbuka dengan mertua. Lauk pun aku dh lupa.... Tapi aku memang balik makan jek. Sampai jek dr opis, terus kemas2 barang sebab lepas berbuka jek nak terus balik rumah. Udah rindu sama tilam bantal sendiri... muahaha. Aku balik ngan anak2 jek, Mr. K terus g terawih, tue pasal la nak balik terus awal2. Udah malam lg payah. Nak tunggu Mr. K balik dr terawih, kul 11 baru settle. Lotih mak...

Hari sabtu baru la berkesempatan nak berbuka kat rumah sendiri. Nak masak sendiri.... Kebetulan mak pun kata nak balik dh dari ipoh. Tuko shif balik ngan mertua ija menjaga orang dalam pantang...

Tengahari tue pegi ke TF dulu. Mencari barang2 kering dan sayur mayur. Barang basah tak payah dulu. Peti ais penuh lg dengan haiwan2 laut dan darat...;p

Balik masak... Menu petang Sambal tumis ikan bilis + kentang, Udang masak lemak + buncis, ikan goreng. Donut dr pasar ramadhan, karipap mak buat maser kt ipoh, kuih limeh pun dr pasar ramadhan. Kurma tak dilupakan...




Hari ahad pun aku masak jugak..... Pueh hati sikit dapat masak sendiri dan makan. Nak beli kat pasar karang ntah aper jadi la nanti. Aku nie udah ler rambang mata, nampak semua nak. Akhirnya, ditongsampahkan jugak...

Hari ahad menunyer asam pedas, sayur kailan goreng, nugget goreng dan ikan masin tenggiri...


Kuih pulak beli jek... Kul 6.30 ptg aku 3 beranak berangkat la ke pasar ramadhan mencari sesuap kuih... Tapi, nan hadooo. Yang aku dpt tako jek... Jadi ler....


Semalam lauk adalah simnple la sgt... Ikan goreng berlada, sayur pak choy stim tiram... Pastu mak membongkor peti ais semalam. Banyak lauk2 yg leftover tue mak panaskan... Kalo dh panaskan tak habis jugak, maka ke longkang la. Nak mengosongkan peti ais... Maka penuh la meja semalam walaupun sebenarnyer yg masak 2 jenis jek.... Alhamdulillah rezeki hari ke enam....

Hari nie..????
Tungguuuuuu. Mak berbuka kt surau. Kami anak beranak tak tau lg aper nasib. hihihi.






Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin