19 Julai 2013

9 Ramadhan 1434H - Moreh


Alhamdulillah, selesai moreh petang semalam di surau.

Menu petang semalam, Gulai lemak nenas + ikan masin, Kerabu pelam, sambal tumis ikan masin + terung ???? (lupa daa namernyer) & ayam masak kicap. Semua mak masak sendiri ngan kengkawan. Masak kat surau jugak. Senang sikit.


Kuih muih pulak... Kuih lopeh mak yang buat, kuih cara berlauk iwan beli & cucur ikan bilis cicah kuah kacang made by me...:). 


Gambo tak berapa semenggah sgt. Actually, kalo moreh sebelum2 nie depa akan berbuka dulu, solat maghrib dan baru makan nasik. Jadi aku ngan adik ipar, farah, konpiden je la tak yah g awal2. Maklum la bawak budak kecik. Kitaorg berbuka simple kat umah, pastu solat then baru la g surau tuk makan nasik. Dengan konpiden aku sure maser kitaorg sampai tue mesti depa tak habis jemaah lagi, maser tue boleh la tangkap gambo molek2 sikit.. Konpiden dalam hati je la, tak cerita kt org pun.

Maser sampai surau memang ler depa tgh solat lg. Kat bawah lengang jek. masuk tmt makan, baru la nampak rupenyer depa terus jek makan td. Pastu baru solat.. Hahaha. Tinggal la aku ngan ipar aku anak beranak yg lom makan. Tak tunggu dah. Terus carik pinggan, makan. Lapar la pulak... hihihi

Semalam aku amik half day jugak. Saja ingat nak tgk2 depa masak kat surau. Babysitter lak ader check up maka terus la amik anak dan terus ke surau. Udah beranak pinak nie aper nak tologn kan. Tue yg aku angkut barang2 nak buat cucur, buat kt rumah. senang sikit.


Kat surau anak2 memang sakan la... Aina dgn sepupu2 nya sakan larik kulu kilir... Seronok depa main. Pastu mlm td tido awal, suker mal... hihhi


Walaupun berbuka penuh lauk. Tapi semua licin boliau. Alhamdulillah.
Sahur dengan telur dadar jek....:)






Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin