23 Julai 2013

Tersungkur...


Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juaaaaa....

Tapi, tue tupai. Nie cerita anak aku.. Kak long sangat lasak. Melompat, berlari, memanjat bak jantan jek. Aktif bebeno. Akhirnya semalam menerima padah..

Akibatnya jatuh tersungkur tersembam atas lantai....

Apa lagi menangis melalak la.. sekuat hati tangisannyer. Mulut habis penuh darah, ngan baju2 aku sekali penuh darah. biler cek, bibir jek yg berdarah, terkena gigi kot. Luka.

Berdarah bibir... Amik wet tisu lap, kalo tisu biaser yg lembut tue aku takut melekat kt bibir. Pastu amik icepack tuk tuam kat bibir bagi darah berhenti.


Tak cukup ngan itu, Mr. K bagi pulak eskem cornetto mini tue. Nak bagi darah berhenti. Bukan setakat darah jek berenti, tangisan sedu sedan pun berenti terus. Hilang dah lalak2 sebelum tue. Tanyer dier sakit ke, tak sakit pun... Hamboiii!!. Tadi yg menangis sampai nk pecah tingkap tue siaper..? eksen tul.


 Nie ha bibir enjelina joli tapah.... mata bengkak menangis.


Tapi kejap jek diamnyer u ollss. Tak sampai 15 minit lepas tue kembali beraksi seperti biaser. Abah marah pun tak kisah. Dunia ana yg punyer. Sama2 main ngan adik...


Korang abaikan la pemandangan indah dlm gamba kt atas yek.....
Ingatkan dh ok, dh elok. Tak melasak, boleh la tido awal... tak jugak... Kul 1 pagi pun belum ader tanda2 nak tido... Ngan adik nani pun sama. Tak tido2, entah aper yg ditunggu. Jgn adik esok ikut perangai kak long tido lambat udah la. Mau mata panda ibu hari2....

Hari nie tak tau ler aper cerita kak long... Semalam mmg la tak sakit kot, baru kena. hari nie biler dh kering, kulit nak tumbuh, nak makan mau menjerit gak kot. sakit...





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin