20 November 2009

Berhenti Merokok

kredit miss gugel...


Semalam tengah lepak2 ngadap game kat lappy aku (opis punyer daa.. Lupa diri lak), tetiba telinga aku di hidangkan dengan kata-kata yang mengejut kan tapi sangatttt baikkk...

He : Orang nak berenti merokok ler.....
Me : haaa... Apesal tetiba lak nie... Boleh ke..?

Tetiba lak cam tak yakin dengan somi sendiri... Bukan tak yakin, tapi ini bukan kali pertama. Setiap kali Ramadhan datang, cita2 yang samer diuatarakan kat aku. Setiap taun aku dihidangkan dengan janji2 manis dier tue. Cumer taun nie dier tegar taknak buat cita2 cam tu lagi...huhuhu.

2,3 yang tahun sudah, Mr. K hampir berjaya berhenti merokok. Bulan puasa gak tue, tapi biler dah ujung2 bulan dier tak leh tahan lak. Kengkawan dier lak sangat le 'supportive' membantu dier terus merokok. Dok merokok depan dier, disua2nya rokok tue. Hampir dah tue, tapi gagal. Aku dok la melayan tekak dier, beli buah banyak2. Lepas makan taknak tengok kotak rokok. Makan buah. Bagus kannnn... Mak aku pun eksited sangat biler tau hasrat murni. Tolong belikan buah jugak. Punyer ler mak mertua sayang.

Beli gak ler singgam2 yang buat berenti merokok tue, tapi tak jalan gak. Tapi yang nie sebelum pose dah beli, konon2nyer biler dah mula puasa dah tak rase sangat.... nan adonyer...

Nak suh dok umah...? Tak g ngadap kengkawan dier..? Nak sangat ler tue. Tetambah bulan pose, malam orang g terawikh, lagi ler. Sudahnyer...

Yaaaa, Suami saya adalah perokok tegar. Nak berenti sikitnyer susah, biler nak merokok balik senang jek. Dan biler dier mula menyuarakan hasrat suci lagi murni nie memang ler saya tak yakin tapi saya sangat support hasrat tue... 300%, boleh gitu.....? Saya adalah orang paling bahagia jika dier berhenti merokok. Meh sesamer doakan suami saya berjaya yek. Tapi yang tak syoknyer, taun depan ler mula... Naper tak mulakan sekarang yek...? konpius....????

Take your time darling... (bukan dier baca pun...). Saya akan meyokong sepenuhnya. tapi kalo dah tak mampu tue, saya terima ler seadanyer dan akan terus berdoa dan berharap akan jadi kenyataan 1 hari nanti.... hidup abang... kahkahkah...




Asamgaram : hidung saya akan kurang tersiksa jika ia menjadi kenyataan.....sukerrr....!





Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin