18 November 2009

Meraikan Kengkawan.....

.

kisah minggu lepas yang baru terasa nak di post...huhuhu..


Kejadian berlaku pada tanggal 4/11/2009 bertempat di hot spring, Sg. Klah.



.

.
Penuh makanan hasil pot luck ahli jemaah. Sepatut makan-makan nie pun buat kat Hot Spring jugak. Tetapi, adalah salah membawa masuk sebarang makanan dari luar ke dalam kawasan Hot Spring. Amaran Kerajaan Malaysia....kenapa kerajaan Malaysia. Sebab Hot Spring nie Felda yang punyer. Hehehe.....

.
Menu..? Macam2 adaaa...
.
*Nasi*gulai lemak ayam*sambal tumis petai*ikan masin*tempoyak*sambal belacan*laksa*bihun goreng*mee goreng*nasi impit*kacang kuda rebus*apam*dadih*rojak buah*kuih-muih* dannn macam2 lagi. Aku tak sempat jamah banyak pun. itu pun nasib aku dan cilok nasik ngan lauk bawak balik opis. Kalo dak tak merasa la aper2. Keadaan tak mengizinkan...
.
Sebab tak leh bawak masuk makanan ke dalam, ahli rombongan terus lajak sikit ke dalam, masuk kg orang asli kat dalam tue. Lepak kat sungai yang cantik dan nyaman. Aku ahli rombongan yang paling last tibe. Maklum ler pejabat lain2, bos pun lain2. Jadi kena la lapor diri dulu. Cuit kertas tu, cuit report nie. Baru leh kuar opis. Pastu kena masuk balik.....




Dah kenyang baru g layan mandi manda. Aku tak terlibat ngan xtvt depa. Lebih syok ambik gambo jek... maleh nak menyalin2 & tak pueh hati aku. Kang baru sejam lebih dah kena berangkut balik. Rugi jek aku basahkan badan....hahaha.

.

Tapi, aku menyampah betul la. Tengah eksited nak nangkap gambo, layan depa mandi manda, Bateri kamera lak kong. Mencikkkssss. Guna la plan B, tapi gambo ngan kamera N70 aku nie sangat le blur dan tak cantik. Maleh leak. Layan je la gambo yang ader yek... Jadi gambo kat tmt air panas memang nan ado...





Dulu-dulu, binaan gelogsor tue adalah seekor sotong. Tapi, udah idak mandang. Udah jadi menda lain lak... Lamer yek aku tak datang...huhuhu.

Kat sini ader 2 tempat yang terpisah. Kolam air panas & kolam air gunung (sejuk). Korang pilih ler maner nak lepak. Pas mandi air sejuk tue, baru depa g rendam air panas. Orangtak ramai ari tue, maklum la ari keje Jadi, depa dah konker (hehehe...pelik lak munyiknyer) kawasan nie. Bermaharaja lela la depa. Nak telentang, nak menerap sambil gelungsur. Hahaha. Yang tetua semua dah jadi bebudak....

Kul 1.30 ptg dah tolak balik... Aku kena masuk opis sebelum kul 2 ptg.


Ahli rombongan yang terlibat. Gambo adalah sebelum masuk Hot Spring, kalo lps mandi semua takut tak menten vogue dah....hehehe... Jadi tangkap gambo sesiap.... Tujuan program adalah meraikan ahli yang nak pencen & ahli yang nak pindah. Ngabihkan duit kelab yang ader.....


Asamgaram : Yang nak pencen adalah mak saya......hihihi.








Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin