13 Januari 2010

Lappy sayang..



Laptop aku..eh! bukan, laptop opis yang aku pegang nie dah selamat aku 'make up'... Make up dalaman daa... Sebab kelembapan dan kevirusan yang berganda2, maka sebagai menghormati kehadiran tahun baru, lappy pun harus bagusss.....

Laptop nie kekadang biler lamer sagat pakai, mla la lembap la. Hanged ler... Kekadang virtual memory low la... macam-macam hal.... Sebab geram punyer pasal aku anto service...

Sampai kat kedai (namer kedai tue simbiosys kot..Aku lupa....), baik punyer technician tue cakap ngan aku sambil 'goda2' suh aku tambah RAM. Dier bagitu la laptop nie gitu la, gini la.... Marah punyer pasal aku, aku setuju jek upgrade RAM.

Skang RAM dah jadi 1.49 GB dari yag dulu 512 MB jek...hahahaha. Akak sukerrrr.... dulu nak bukak, kena ambik masa dekat 10minit, skang 10 seconds jek dah leh pakai...

Service RM 60 + RAM RM105 = RM 165... Mahalllll... Tapi bukan duit aku. Keje mau siap cepat, equipment mesti la canggih manggih kann.... Bos luluskan bayaran yekkkkkkkk......










4 ulasan:

..izza.. berkata...

mahalnye die charge service...mmg wat duit..hehe

Kak Nieta berkata...

kalo laptop sendiri berkira gak..tp sebab bukan aku yang bayo kannn...belasah jek.

Unknown berkata...

murah glew rege ram....ni ddr1 ke ddr2????

Kak Nieta berkata...

komputer ie pakai ddr2.. harus ler dier masu ddr2 jugak.

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin