12 Disember 2011

11 bulan

Anak ibu dah besooo... dah 11 bulan ..:)

11 bulan dah makin bijak, makin ligat, makin panjang akal... Orang kata kalo anak sambil duduk suka goyang2 kaki, panjang akal. Aina bukan setakat goyang kaki, kalo duk kat meja, tangan letak atas meja sambil tangan ketuk meja ( ketuk cam org tengah memikir tue, tak keluar bunyik...). Dan memang panjang akal dier, ader jek benda nak buat...

Nie maser tengah demam sikit... Muka serabai kan. Selsema dan batuk jugak. Ngam2 maser 11 bulan tue. Orang kata nak 'membeli'. Nanti kiter tengok aper yg dapat dibelinyer.... :D


kalo pegang benda dah tau maner letaknyer... Kalo pegang hp, terus letak kat telinga. Bukan setakat letak jek, mulut sama bebel..:). Anak mak memang peramah....



Kalo pegang remote astro, terus hala ke tv... Kalo bagi berus gigi terus masuk mulut.. muahahaha. Sebab dier tau ke @ sebab memang semua benda masuk mulut...:P

Dah pandai tadah tangan berdoa..... Kalo dengar azan ke, ayat suci dalam tv, terus tadah tangan. (sejuk perut ibu ngandungkan kamu...:)). Kalo baca doa makan sebelum makan pun, terus tadah tangan. Nampak abah pegang kopiah, bentang sejadah, terus tadah tangan... Ader sekali tue, balik dr umah makcik dah dekat kul 12 malam. Sambil riba dier, aku bacakan ayat kursi, al-fatihah kat telinga dier. Spontan jek dier tadah tangan... Anak ibu... Alhamdullillah.

Tue kalo dengo ayat suci, tapi kalo dengar muzik kat tv terus berubah watak ko.. Hilang watak muslimah nyer... Terus depang2 tangan, goyang2 badan... Comei la sangat nak oiii.. Tapi, kecik2 nie memang la comei yang oii, sok dah beso bukan comei dah, comottt...

Dah pandai buat mata kalo suh tunjuk maner mata... mater je la pandai pun. nie la rupe suh buat mata...


Berjalan..? Kalo berdiri tue nampak cam dah boleh berjalan sangat dah... suh berdiri sengsorang memang konpiden. Tapi suh angkat kaki, teragak2 lak. tak cukup konpiden lagi la tue... Kalo berjalan sambil pegang meja, pegang dinding, laju sungguh....

Makan...? Ikut mood dier. Skang dah makan nasik yang lembut. Kalo keras kang susah lak nak telan. Sesekali ibu masa gak roti telur, pasta. Ikut kesempatan dan tahap kemeragaman aina... Nasi ayam pun dier suker. Setakat nie tak nampak la dier ader alah2 aper2.. Alhamdulillah...

Ape lagik ye... Rambut..? Lambattttt sungguh nak naik... Sejak cukur bulan 2 ari tue, cam gitu la rambut nyer... Belakang nampak dah penuh, depan nampak kosong lagik. Orang kata sulah, tp harap2 tak sulah lah ye sayang...:B

Bulan depan 1 tahun la.. Semoga membesar dengan sihat. Takde niat nak celebrate aper2 pun lagik.. Kot ter'celebrate' tue secara tak sengaja la tue...




1 ulasan:

hajarus berkata...

alololo... tiutnyer dier wat muke tunjuk mate tu... geram tengok... ;d

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin