30 Disember 2011

Sehari sebagai surirumah...



Budak kecik nie baru baik demam..... Alhamdulillah, kejap jek demamnyer.

Kali nie demam panas tapi kejap jek, selsema pun tak brape teruk... Sebelum nie, penah demam tp tak brape panas, tp on off. Selsema pun lambat baik... Biler anak tak sihat, mak-mak pun sama jadi moody kan.. Lebih parah kalo kasik makan, pastu muntah balik... Memang stress la. Kesian tengok dier... Kalo kena macam nie, kena la ibu korbankan kerja. Dok umah jaga anak...

Kesimpulannyer, penat... huhuhu. No, ini bukan merungut yek... Cumer teringat biler orang kata, syok la cuti, jaga anak kat umah. Syok la dok umah tak yah keje... Orang selalu membayangkan housewife nie keje nyer senang jek... Tapi, kebenarannya adalah tidak.. Dok rumah lagi la kita penat dan banyak keje. Cumernyer keje ikut time sendiri dan enjoyyyy... Walaupun penat, tapi seronok... Betul tak housewives sekalian.... respect tul aku ngan depa2 nie... Plus kena lak perah otak bab makan, bab main ngan anak, bab ngajo anak... macam2 lagik... So, jgn la korang memandang rendah ngan surirumah2 seantero dunia yek..

Berbalik kepada Aina, kali nie dier demam sangat melekap la pulak... Nak berdukung jek. Letak dalam walker menangis. Takleh la kena tinggal kejap pun... Nak suh dier main pun kena dok sebelah dier. Kali nie ibu redha jek umah bersepah, penuh ngan mainan yg dier campak. Asalkan dier tak meragam. Elok jek kemas dier punggah balik... Takpe nak, ibu suker jek aina buat sepah, dr aina merengek jek...:).

Menyusu pun tak putus... Kejap2 minta. kejap2 minta... Sib baik la takde nak bancuh ke aper... Tapi letih la sikit kalo dah bergayut jek. Nak tido pun lamerrrr gayutnyer. Kalo tak puas lagik, kiter tarik maka akan membebel la mulut dier.. huhuhu. Kalo menyusu duduk, patah la piggang ibu, kalo nyusu baring kang, kompom ibu berjemaah tido ngan anak, makanyer 1 keje pun tak siap. Maser anak tido la nak buat mcm2 keje.....

Biler demam nie,kompom makan mesti muntah.. Jadi, ibu kena turn on mood rajn tuk masak aper jek yg dier suker yg tak membuatkan dier muntah. Semalam, ibu masakkan Aina nasi impit ngan sup. Ok, makan tak muntah & leh la tahan banyak dier makan. Tapi tak macam hari2 biaser. Selalunyer kalo nasi impit nie leh habis seketul dier makan. Semalam sekali makan 1/2 ketul jek. Aku pun tak berani nak bagi dier makan banyak2. Kang muntah lagik...

Harap2 hari mood dier dah o dok ngan uci. Kalo tak kang payah uci nak buat keje.....




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin