22 Disember 2011

Banyaknye Telur..!


Biler datang musim kenduri kawin, masalah yang sama akan berulang setiap tahun... Lambakan telur ayam rebus...:) Begitu lah juga yang terjadi pada aku nie ha...

Hasil dr kenduri ujung minggu baru nie.... Selalunyer, keputusan akhir yg akan dibuat ialah di tong sampah kan @ dilongkangkan... (lepas beberapa hari la, dh tak elok nak makan...). Pembaziran kan....


Tapi skang aku dah insap... Taknak lagik bazir2 nie...:)

Maka dengan penuh azam dan iltizam terjadi perkara yg jarang2 berlaku dalam rumah ini....
Kari telur....

Punya la semangat, sanggup tue pegi kedai memalam buta.. Kalo tak jgn harap ler.. Itu pun 1 perkara yang sangat jarang berlaku... muahahaha.

Tgk cam terliur kan... Tapi, camner tah aku leh lupa 1 benda yang sangat234 penting dalam pembuatan kari... Dah nak kering gulai tue baru la perasan bahawasa aku dah lupa nak buh daun karipulai... huwaaaaa.... Camner la leh lupa.

Korang tau tak, kalo takde daun kari pulai tue cam lagu yg tanpa irama, bagai siang tanpa matahari.... Ish, memang hilang kick kari tue. Walaupun kari tue dah sedap camner pun, kalo takde kari memang terus gagal la dalam peksa...

Selain dari kari, watak sampingan nya adalah................................

Ikan goreng & ikan masin goreng... Ikan masin nie la yg paling bahaya... Kalo ader nie, napsu makan memang melampau betul... Sepinggan leh jadi 3 pinggan.


Selain tue, Sotong goreng kunyit....

Alhamdulillah... Kenyangggggg.

Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut sukahati...:)


2 ulasan:

Norasikin berkata...

Kalau ada banyak telur rebus, biasanya saya buat sandwich je. Anak punya la suka. kalau rajin baru buat biskut telur rebus

Nietanozie berkata...

1st time dengar biskut telur rebus... camner..?

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin