12 Januari 2012

Kisah Kebun #2

Kisah minggu lepas.... Bahana skang sedang menanggung sakit tekak dan demam...

Minggu lepas rakan kogsi setanah mak call, katanyer buah banyak. Suh datang amik.... Coz tgh keje banyak 2 hari lepas tue baru la aku menjenguk muka... Pas keje terus cabut ke sana. Pegi bawak baul besar sebiik... Semangat !

Ingatkan datang2 tue terus angkat buah, masuk bakul, masuk keta, terus bakul. Tapi nan hado...... hehehe

Dasar tak kenang dek untung betul, dah ler jarang2 dtg mengerjakan kebun, datang nak ambik jek... Punyer lamer aku tak g sampai aku lupa nama pangilan pakcik aku tue... Aku dok la panggil2 pakcik, tapi dier dok la gelar diri dia pak andak... Baru la sedar diri, sampai nama pakcik pun lupa... huhuhu.

Memandangkan baru balik keje, merasa la masuk kebun ngan baju kurung moden, sib baik bukan high heel. Selongkar kereta ader kasut sukan, ok selingsing lengan meh kait buah dan kutip buah....

Ini la hasilnyer... Tue pun pakcik aku suh datang lagik.. Buah banyak lagik... Tapi, entah biler ler. Adik2 cek, takde rasa nak g kebun ke...?

1 Guni Pulasan, 1 Kampit beras rambutan gading


Langsat..

Aku bawak g opis sikit, mak kirim pada anak2nyer yg kat ipoh nun.. bagi orang sikit, tinggal kat umah sikit.... Senak perut, luka tekak makan... hehehe


2 ulasan:

Qaseh Suhaida berkata...

wahhhh...banyaknyaaa buahhhhh....perghhhh terbaik....

Kak Nieta berkata...

rejeki....:)

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin