19 Januari 2012

Makan busat : Aroma Ikan Bakar, Kuala Selangor.

Cuti hari natal ari tue, pas balik dr lumut esoknyer kami gie ke tangjung malim. Layan mini 8tv kat tempat cousin aku... Tapi, lupa lak nak amik gambo. Nak minta ihsan gambo orang lain, aku maluuuuuuuu... hehehe.

Malam tue makan kat Aroma ikan bakar, kuala selangor...


Hampir2 menjadi disaster ko... Al-maklum la, cutiiii panjang. Maka orang ader lah super duper ramai....... Tak sangka lak sebegitu ramai.... Sib baik makanan nyer sedap2 belaka....huhuhu

Bukti pertama, time nak memilih ikan, kena berbaris. Depan aku dekat 15 orang, lebih kot.... sebelum sampai giliran aku pilih ikan.... Ramai ko. huhuhu.


Bukti ke-2, besen nak pilih ikan tue dah habis. Kena tunggu tuk dapat besen, walaupun aku dah der kat depan deretan ikan. huhhu..


Dah pilih ikan. Hasil tangkapan tuk hari tue.....


Menunyer adalah.......

Ikan gerod2 masak 3 rasa....

Udang butter......

Asam Pedas ikan senangin.......

Sotong goreng tepung........

Ikan jenahak bakar kosong... Ikan pari pun ader, lupa nak snap.


Pastu ader lagik tomyam ngan sayur..... Yang tue lupa nak snap coz lapar tak tahan. Menunggu makanan sedia terhidang 1 jam... Yes...! 1 hour of waiting time... Tue pun dier anto satu-satu (sempat la bergambo bagai...). Nasik adalah benda terakhir yang dier anto. Air pun lambat sampai, order air panas, tapi sampai kat meja dah sejuk seji airnyer... hhuhu.

Rekomen by sister in law... Tapi dier tak penah kena masalah camnie.. Walaupun ramai jugak, tp dalam 15 - 20 minit, makanan siap terhidang. Tapi tak penah ler seramai ini pun....

Sian anak dara i... Tengok ikan bakar dah sampai menggelupur nak makan... Asyik la nyebut nyum..nyum...nyum.... huhuhu. Aku bagi dulu ratah ikan bakar tue. Nasik sampai jek, terus suap. Memang kelaparan sungguh.....

End product..... muahahahaa....


Cer teka maner 1 pinggan aku, maner 1 pinggan Mr. K... hehehe

Masakan aku bagi 4 bintang.. Servis hari tue aku bagi 2 bintang jek.... Meja semua penuh, kami dapat meja yg duk bersila punyer... Cantik. Tapi, jangan terpedaya yek, tempat cam tue kena bayar extra. Dan kami kena charged RM10 tuk tempat yg kami pilih. Masuk bil sekali..... Sabo je la... Tempat2 lain aku tak tau kena bayo ke tak...?

Serik nak pegik.. Tak kot. Tapi kena pilih time yg sesuai pas nie. Takleh pegi redah time cuti2 gitu... Naya jek. Dah la datang dr jauh.....

2 ulasan:

JieJ berkata...

Nieta...sedap nyaaa...terliur seketika..hehehhe

Kak Nieta berkata...

emang la sedap jieJ.. Tapi dek kerna lamer sangat menunggu hilang mood nak makan.... hehehe

*hilnag mood konon, pinggan sendiri la paling bersepah...:)

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin