18 Januari 2012

She turns 1 : Doa selamat

Dah hampir 2 mingu berlalu... Nie ha baru la nak update. Tue pun ader tertangguh lg update sebelum2 tue. Ntah naper ari tue susah beno nak upload gambo, skang nie baru ok sikit. So, meh kiter update 1 persatu....

8/1 ari tue buat sikit doa selamat tuk Aina, kebetulan hari ahad maka elok bebeno la tue. Memang niatnyer nak buat kecik2 jek coz bulan 4 nanti InsyaALLAH akan buat kenduri beso sikit sekali ngan jejak tanah Aina & Shahir. Jadi nie panggey orang2 keliling jek. Adik2 aku pun, aku tak menyebut, coz taknak menyusahkan deme.

Memula ingat nak tempah nasi lemak, kuih2 sikit jek.. Sekali tokey nasi lemak tak dapat nak amik tempahan. Order pun last minit coz sehari sebelum tue, mak mertua aku masuk wad. Jadi tengah berbelah bagi nak buat ke tidak makan2 tue. Tapi alhamdulilah, hari sabtu doc bg discharge mak mertua den. Maka jadi la program yang dirancang.... Tue pun pagi ahad tue, tengah kami sibuk memasak, datang balik sesak napas dier. Terus bawak balik g emergency, amik gas. Sib baik tak kena tahan balik....

Berbalik pada cerita makan2 tadi...

Pas takde nasi lemak. Terus tukar plan. Buat nasik ayam. Sikit kuih2. Panggey orang pun kul 11, kira cantik la nasik ayam tue...:)

Benda pertama nak kena buat, beli barang dapo. Aku g ngan Mr. K jek. Aina pun aku tinggalkan kat umah..


Menunyer utama, Nasik ayam.... Tapi ader ler sampingan kuih-muih, agar2, cheezy wedges (harusssss...). Ape lagik yek, itu je kot. Lupa dah.


Majlis dimulakan dengan doa selamat.....



Pastu buat sesi potong kek... Kek pun last minit puyer. Takdan nak buat fancy2... Amik jek yg ready made. Takpe bulan 4 ibu beli kek cantik utk Aina ngan shahir yek...:)

Actually, doa selamat sekali ngan kak miza yg sambut birthday 4/1... Sekali harung, senang. Share jek kek, takyah banyak2.



Pastu aper lagik, makan ler...

Nasi ayam aku adalah nasik ayam kesihatan. Tawar ko... hehehe. Masak tak rasa itu ler rupenyer.. Tapi tetap la habis kan...hehehe.

Aku nak buat review utk Aina 1 tahun pun lom sempat.... Next entry la kot..:)

Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin