25 Januari 2012

Sesi Karaoke Pertama Aina...

Kisah cuti New year ari tue... Uish.. Slownyer ibu nie update blog...:)

Takde angin, takde ribut, tetiba terus plan nak bercuti ke Semenyih, umah SIL aku... Angkat beg masuk kereta, jalan... Sonang. Mr. K, sejak beranak kecik nie tak suker dok umah sgt. Mesti nak g bercuti time cuti2 tue. Nak bawak anak berjalan. Kalo dedulu, baik cari tilam ngan bantal... :)

Malam tue, takde program aper, depa terus decide nak g karaoke. Ok ler, bebudak pun dah nak bukak sekolah, (anak2 sedara den la...), meh kiter release tensen dulu... Layan kepala.

Nie aderlah reaksi pertama anak aku biler dengar sepupu2 nyer menyanyi kat dalam tue. Tercengang2 jek, tetambah lagi memula tue sound dier adalah kuat. kesian telinga anak den.....


Nie lak reaksi ahli rombongan maser memula sampai.... Cool kan.... Lepak2, nyanyi, sambil pilih lagu.


Ok, biler dah panas sikit, mula ler berdiri. Masing2 maser nie dah hilang 'pedoman' jap.... Sesekali pegang mic, gitu ler.


Ok, time nie dah lupa diri. Terlompat2 menari... Tapi, anak2 dalam bilik karaoke jek yek, jgn ler terkinja2 kat luar pulak... Nanti org kata terlepas dari zoo... :)


Anak aku....????

Dah hujung2 makin ligat dier. Samer menari dalam bilik tue. Terjerit2 sekejap....Macam paham jek aper yg depa nyanyi, ape yg depa buat.... Macam tak caya lak anak den tue... hehehe...


Semua menyanyi sekurang2 nyer 1 lagu termasuk mak mertua den. Apak mertua den tolak tepi la yek.... Aku..? Maap ler aku tak minat nak pegang mic.. apetah lagik nak suruh nyanyi cam gitu... Konpiden level aku adalah tidak cukup kuat bertambah2 suara aku yg memang langsung tak bleh blah...:). Tapi, aku tetap menyokong minat sanak sedara aku, aku ok jek kalo di ajak pegi, tapi jgn paksa aku utk menyanyi yek... Syarat utama....

Habis sesi karaoke dalam kul 11 lebih.... Habis jek, terus g ke Putrajaya amik angin malam.. Muaahaha.

Anak aku tue dah ngantuk benonyer... Dekat2 nak sampai tue, dier dah nyondol2, nak carik candu tido dier. Tapi, aku ajak main, aku pujuk2 coz dah sampai putrajaya kang payah nak berangkut... hehehe.

Tempat pertama yang dituju adelah Masjid Putrajaya...... Parking betul setentang ngan masjid.... Turun jek keta, ntah cam maner Aina dengan spontan terus angkat tangan berdoa depan masjid tue...Amin... Terasa kecik lak kami2 mak2 pak2 budak nie... Aina tetiba telah menginsafkan kitaorang sebaik saje selesai sesi karaoke...hehehhe. Bijak anak ibu.... Peluk kuat2... Semoga jadi anak yang solehah dan sentiasa mengikut perintahNYA yek nak.... Amin.


Puteri tengah berposing depan masjid..... Ader gaya model tak.?


Tapi tak lamer kat situ. Skang nie kawasan masjid putrajaya tue dah jadi kawasan larangan selepas kul 12 malam kot... Ader orang ronda keliling minta kitaorang beredar... Tak leh lepak kat situ.. Baru aku tau.

Takpe, jom carik kedai mamak. Isi perut. Pastu balik tido....




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin