16 April 2010

'Kawan' Paling Penting Saya....

Kemana pegi tak pernah tinggal... Dipakai kehulu ke hilir. Kalo tak pakai pun, bawak la jugak ke mana pegi pun.. Harusssssssssssssssss.................

Saya adalah seorang O.K.U..(Orang Kurang Upaya..) Percaya tak...?

Orang Kurang Upaya melihat ler... hehehe. memerlukan bantuan cermin mata untuk melihat. Nikmat mata saya telah ditarik.. Tapi, syukur alhamdulillah saya masih boleh memandang....:-)

Ini la kawan paling penting saya.. paling baik saya.... Maner pegi saya bawak.. kekadang biler saya lupa diri saya tinggalkan dia dlm handbag @ dlm keta jek.. idak dipakai langsung. Time tue saya berlagak diva sikit, hanya memakai lens. Sian kawan saya.


Yang nie ntah 'kawan' ke berapa ntah... Kemas2 laci jumpa yang nie. Lamer dh aku tinggalkan.

Yang nie 'kawan' yang sebelum nie.... 'kawan' yang nie pun saya dah tinggalkan.. Cumer kekadang biler masak kat dapo aku pakai yg nie la... (masakkkk.....hmmmmm...biler yek..?) Masih elok, power lens nyer pun masih samer dgn yang aku pakai skang. cumer masalahnyer dah calar balar... ganas seiiii...!

Yang nie, 'kawan' saya yang sekarang... Baru jek lagik menjadi sahabat setia saya... Saya tempah benda alah nie taun lps tau.. Tapi, time nak ambik tue ader je la masalahnyer.. Tu la saper suh buat jejauh..
Akhirnyer selepas 3 bulan lebih baru saya sempat nak ambik... Akhirnyer menjadi milik saya...

Sejarah aku berteman mesra ngan cermin mata nie bermula sejak aku form 1, 13 tahun. Maser tue selalu pening. Buat check up, depa kata kena pakai spek... Tapi maser tue bukan 'full time" specker (ada ke perkataan nie yek... pepaham udah la yek..). aku pakai biler aku rasa pening atau time perasan lawa...hahaha.
Bermula dengan power 10 jek dulu.. Skang power spek aku dah mencecah 300 lebih... memang kena pakai. Kalo tak, harusss la mata kecik sepanjang maserr.
macam2 jenis spek aku dh cuba..
Frameless : aku penah buat, tp aku reject pas tue. Aku kan ganas.. pakai kejap jek maser nie, pastu patah. kena lak buat lain..
Half frame : kalo nak buat half frame kena pakai cermin kaca.. dulu la, skang ntah ler pulak. Jadi biler pakai cermin kaca, belah bawah dier selalunyer terserpih.. Yang jenis nie 2 kali gak aku buat, tp masalah samer.
So skang aku memang beli spek yang full frame. Pakai cermin jenis plastik, lebih ringan. Kasi yang gelap biler kena panas.. tetiba contact lens aku masih pakai lagik.. kekadang jek.
Asamgaram : baru dapat berita kehilangan close friend mr. K. My brother in law sedara mara gak... takziah. Al-fatihah.



Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin