06 Jun 2013

Makan Kenduri


Cam biaser la, kalo cuti sekolah jek, hari minggu memang penuh dengan jemputan kenduri kawin.... sampai senak perut sehari 3,4 kenduri. tapi aku jarang sngt dapat penuhkan jemputan orang. Kalo sehari ader 3 kenduri, boleh layan 2 kenduri jek. Yang ketiga tak mampu dah dek kerana beranak kecik skang nie...

Tapi baru2 nie jemputan kawin dari sedara mara Mr. K. Memang kalo dh ke sini, kenduri lain langsung tak jengah dah. Kenduri dekat jek pun, buat kat Dewan Merdeka Tapah...

Tapi la nie kan, kenduri takde la kecoh cam dulu, takde kelam kabut, ala2 panik ke, menggelabah ke... Takde dah.... Cam semuanya ok ok jek... Ader masalah sana sini pun capai phone cakap sana cakap sini selesai. Kalo dedulu mau 1 kampung tau... hahaha. Terpekik2 memasing...

Tapi still kendurinyer tetap meriah. Meriah dengan cara gitu la, orang datang pun santai2 jek.. Rilek2 jek.. kan kan kan...

Bukan aper, kenduri yg baru nie, kenduri sedara mara, tapi aku rasa cam aku 'fresh' giler. Takde keletihan ke, takde kepenatan ke... ok ok jek... hahaha. Mungkin depa takmo mengganggu aku dengan beban kerja yang berat2 kot, maklum la handbag ader 2. Yang satu tue memang la boleh jalan, berlari dah, tapi biler diperlukan, masih datang kat ibu 'ibu nak nen...'

Nie gambo pengantin ngan ahli keluarga... Kecik amat aih...



Nie pulak 'handbag' aku tue... Bawak stroller siap2 senang takyah dukung memanjang... Tengah tido lena la nie...


Tapi, kejap jek tidonyer. Agaknyer sbb dewan bising kot, set karaoke berkumandang...


Nie 'handbag' aku jugak nie.... Ligat kulu kilir. Penat datang kat ibu... Sibuk nak nen. Tengah orang ramai aku pujuk, leka kan dgn benda lain. Udah lapang takde orang baru aku bagi... ntah biler la budak nie nk wean off...


Sibuk nyelit time orang potong kek....










Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin