25 Jun 2013

Pindah Rumah - Tiara Lake View


Sonok kan kalo dapat pindah rumah baru... Tetambah rumah sendiri pulak.... hmm..

Tapi nie bukan cerita aku pun... Cerita adik aku. Alhamdulillah murah rezeki dier, dapat beli rumah...

Aku??? Tak tau la ntah biler nak beli umah nyer....

Ari sabtu baru nie, kitaorg ke Ipoh. Menolong adik aku pondah dr kuarters kat fair park ke Pengkalan Tiara kat area station 18 nun... Takde nolong aper pun. Sekadar menyiapkan makan minum untuk orang yang angkat2 barang tue.

Nie orang tgh angkat barang... 1 lori jek barang nyer... idak ler banyak. Maklum la sebelum nie dok kuarters, kuarters semua benda siap ader. Tinggal nak tambah sikit2 lagik jek... Jadi pindah idak ler byk beno barang.


Pas settle angkat barang yg beso2 tue terus buat doa selamat sekali. Senang gini. Nak arrange elok2 ntah biler nak buat, tetambah nak puaser sangat dh nie. Jadi buat yang simple. Kalo ader rezeki deme buat yg lagik beso kot... kot la kan... hahaha


Lupa lak aku nak snap gambo2 makanan hari tue... Lauk nyer sambal tumis ikan bilis petai, telur dadar, pajeri nenas, ikan taucu, ulam, sambal tempoyak kaco. Buah tembikai... Makanan bukan semua mak ngan aku masak, ader yg mak mertua adik aku yg buat. Nak suruh deme siapkan makan kang tak tentu hala deme tue. Udah la nguruskan nak pindah lg...

Bebudak memang sakan la main..... Rumah tengah lapang. Ader jek jumpa barang nak main.... Ligat la masing2...



Nani tak brape sihat pulak kari tue. Demam tak elok betul lagi + batuk. huhuhu. Mood tak baik. Makan pun takmo. Sian adik yek...:(. Bagi makan ubat, pastu dier tido.

Bawak keluar kejap. Maser nie cuaca sgt baik lg, belum ader jerebu. Syukur la tak sampai lg, kalo tak kesian orang yg angkat2 barang tue....

Tgk adik. Monyok jek. Tersandar jek ngan tok anjang nyer.... Mood tak baik. Sedap yek tilam empuk tok anjang tue...:)


Selesai makan, tukang2 angkut barang semua balik.... Nangis tgk barang tak habis kemas.. hahaha. Aku tak nangis, tuan rumah la nangis. Aku petang tue balik dah. Nak tolong aper tak reti... Adik pun tak berapa nak ok. Balik umah berehat je la...

Tahniah la untuk adinda ku tue... nanti kitaorg dtg lepak2 yek.. Boleh ke???
muahahaha....



Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin