04 Mei 2010

Berlari Bersama Cengkerik - BBC

Semalam adalah program di ladang sawit..berkejaran bersama cengkerik (BBC)....;-p Penat memang la penat, tapi syokkk. Takde la hari2 aku mengadap laptop jek. Beku otak aku cam gitu jek, biler sesekali kena keluar berjalan2, berlari2, berpeluh2... memang asyikk...

[BBC - Black Bunch Count ~ satu kaedah dlm perladangan sawit untuk mengira jangkaan hasil sawit 4 bulan yang akan datang. Tujuan utama untuk memastikan jangkaan hasil, adalah sebagai pemantau. Maner la tau, tgh2 harga sawit mahal nie memanjang je hilang. hasil sikit. Jadi kalo ader BBC nie, leh agak hasil & kalo agak2 jauh sgt bezanyer dgn hasil sebenar, maknernyer ader something wrong somewhere la tue....]

Hasil dari BBC tue korag tgk la keadaan seluar aku yang sgt la comot... Tu lom tgk baju yang bertompok2 tanah merah. Ntah camner leh tersungkur dalam ladang. Kawasan bukit yang licin sbb hari sebelumnya hujan lebat.


Tapi lebih malang, beg baju aku tertinggal lak kat umah. careless tul. Takde jalan lain, kena la menyopping secara emergency kat Slim River nie... Slim River nak shopping.....! Sgt la tidak syok sebenarnyer, tp atleast dapat gak aku menyelesaikan masalah aku...

Petang hanya berehat2 kat opis jek. Balik opis, lepas maghrib terus terbongkang sampai la kul 12 tgh malam terjaga. tu pun sbb isyak tak buat lagik... kalo dak, harus sampai pagi lelapnyer.... Pagi nie, tgn ader sikit sakit. Tapi kaki aku ok lak.. Idak lak sakit. Pasal tangan lak yg lebih, bukan der ngangkat benda berat pun....

Asamgaram : esok & jumaat ader lagik....best2


Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin