19 Mei 2010

Prektis Piala Dunia 2010

Team bertanding kompom la tengah prektis giler2 skang nie kan.. Berguling-guling atas padang carik strategi. Tak brape ari lagik mula la Piala Dunia nie... Ke'demam'annya dah makin terasa kt setiap ceruk rantau.

1 bukti yang nyata ke'demam'an bola kat Malaysia dah terasa ialah biler kedai2 makan nie sibuk pasang skrin Beso. Selagik beso yang boleh, selagi tue la depa pasang.. Puas ati ooo tengok skrin cam kat bawah nie punyer beso... Nak tark pelanggan la tue.

Nie maser aku tgk FA Cup ari tue... Eh bukan aku tgk pun, teman Mr. K tengok. Aku nie tak ler brape beno bab bola nie. Sikit2 leh la. Nak tau resia, maser aku kt sini aku leh tertido sambil duduk menunggu game nie abih. Penat coz siang tue sibuk di umah kenduri kat Bidor. Dan kedai nie dah di'mark' oleh Mr. K sebagai 1 port nak leak tgk bola nanti.


Ader lak keropok utk kudapan ringan2. Lagik la org meluru datang kat sinik kan... Pemain sibuk prektis kat padang, kiter penonton prektis memilih kedai maner paling syok nak tgk bola nie. Lagik ramai, lagik syok.
Cumer aku kuries la sikit kan, depa orang2 lelaki nie kan, tv dah kompom ader kat rumah. Ader yang tv beso gabak gak, makan minum semua dah ader kat rumah. Tapi biler nak tgk bola tetap la keluar kan. Kat umah takleh tgk ka....?
Mr. K mmg salah sorang la. Kalo mood dier cam malas2, dier tgk la kat umah. Tapi, kalo mood tgh berkobar2, kompom la tengok kat kedai punyer. Dan aku adalah mangsa kalo dier takde kawan, aku kena la teman kan dier.... Kejap2 leh la, tapi kalo dah bertengkek kat kedai dekat2 2 jam, tersengguk2 gak aku. Nasib la kan....




Tiada ulasan:

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin