10 Mei 2010

Jalan-jalan cari lampu - Kuala Kangsar

Bandar Diraja Perak dihujani kilauan lampu... Namer pun Hari Keputeraan Sultan Perak, harus la bandar diraja dihias indah...

Balik dari Kuala Sepetang, kami singgah sini pulak.. Ngam jek masuk K. kangsar, hari udah gelap. Sampai jek kat jalan turun highway tue, lampu jalan pun dipasang. Takde aper pun event malam tue, yang ada cumer santapan di Raja kat istana. Kiri kanan polis dok tunggu.

Tapi, malam sebelum tue memang ader pesta panjut. Tetiap taun aku rasa ader pesta nie.. Tak penah sampai pun maser event nie berlangsung.. Idak ler sanggup nak meredah jem kat sini.

Meh kiter layan je la gambo2 cahaya tue ye....

Sepanjang jalan kenangan ..............


Masjid Ubudiah Kuala Kangsar.. Indah bercahaya....

Istana.......

Nie bulatan aper ntah namernyer.. Aku dah lupa...
Kami sampai kat sini ujan renyai2..... Dok dalam keta jek pusing2. Takde singgah2 pun, cumer nyer berenti tangkap gambo jek... Selesai urusan terus gerak balik.
Singgah RnR Sg. Perak... Solat kat sini & challow betty....
Akhirnya tamat sudah cerita-ceriti perjalanan kami sepemili...... Ringkas, padat & syokkkk....

Asamgaram : T.A.M.A.T...............

4 ulasan:

nabilah_2908 berkata...

cantik...jom jln2 kt bandar MElaka waktu malam...pun cantik gak...tok Ali suh pasang lampu bnyk2 kt sana...huhu... .;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AEROBIK

Nietanozie berkata...

jauh tue nak ke Melaka... satu hari nanti ler...

Pakcu berkata...

hui lawa...xpenah lagi p malam..selalu p makan laksa beras tepi sungai tu..sedap~

Nietanozie berkata...

special event pak cu... hari keputeraan sultan perak.. harus meriah.

Pesanan Penaja

Apa yang ada dalam blog nie adalah hasil penulisan tuan tanah dengan daya imaginasi sendiri... penerimaan adalah atas penilaian sendiri....

Menarik...!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin